Ni som ammar+ger ersättning,tips sökes!
Vi behöver inte koka vattnet i den kommunen jag bor i. Bara om man har egen brunn...
I början har vi gort så att vi gett tex 30 ml ersättning varje mål, och sen ammat resten. Sen har jag mer o mer gått över till ersättning, tex gett ett helt mål med det och ammat ett mål osv..
Fast ska du fortsätta amma rätt mycket så tycker jag att det är bättre att ge lite ersättning vid varje mål, så att mjölken inte sinar... du kan också pumpa de målen du hoppar över amningen. Detta är tips jag fått från mitt bvc.
Jag rapar inte min son om han inte får ont i magen efter.. detta pga att han är ett kräkbarn, och rapar han så kommer typ allt upp igen.
När jag ger ersättning på natten så har jag en termos med varmt vatten på sängbordet, samt nappflaskor och pulver.. så det går fort att blanda. Samma när man är iväg. Finns ju också färdiga tetrapak med ersättning.
Jag använder NAN ersättning och den funkar bra för oss, det får man ju testa sig fram.
Jag har haft lite dåligt samvete för att jag börjat med ersättning, men har snabbt insett att huvudsaken är ju att sonen är nöjd, och han är ju en helt annan bebis nu när han är mätt!
Jag ville helamma, men tyvärr är min mjölk för tunn.