• klyban

Xanor - 4mg

Xanor har väldigt kort halveringstid.
    På så sätt bra att bara ta för behov.
    Men har även ger ett beroende snabbt.
    Verkar på GABA-systemet, samma som alkohol och andra benzos.
    Och har man en gång skapat sig ett riktigt beroende, så är det en svår medicin att använda pga av detta.

De mängder som du du beskriver är långt över startdoser.
    Så du får förklara för oss varför du fått så stora doser.

Man brukar börja med 0,25mg doser och se vad som händer.
    I SE så finns inte ens tabletter på 4mg, det finns ju 2mg, men hur kommer sig att du får dessa.
    De större tabletterna är depot 3mg, dessa släpper ut medicinen flera timmar.

Så min fråga är varför du tar sådana mängder, så tidigt i medicineringen.
    Och hur kommer det sig att läkarna skriver ut såpass stora tabletter till dig.

• klyban
    Anonym (undrande) skrev 2010-08-18 23:13:31 följande:

ingen alls som kan ge lite betryggande ord om att det inte är nån fara med 4 mg?

Betryggande ord, för en sådan medicinering.
    Nej, det kommer inte ens jag ge dig som tror att du har behov av det.
    Varför?
    Jo, för man får inte sådana mängder, från början.
    Inte ens senare heller, utan bara extremfall som får detta.

Och det ger ju du inte intryck av att det är så.
  • klyban
    UntilTheDark skrev 2010-08-18 23:21:24 följande:
    Om en stund kommer du va lagom borta i skallen förmodligen. Inte sunt att ta så mycket.
    Tror om det redan inte skett, att TS trollar.
    Detta att ta 4mg som knappt använt medicinen innan, och inte redan ligger och dregglar på golvet eller i sängen.

Men trots allt pallar med att posta här, så är det trollvarning.
    Ne, jag ändrar mig, postar man och är utan tolerans(man får inte tolerans av att ta så få dagar).
    Och dom mängderna som h*n sa, borde, ne inte borde.
    Utan förstått man blir super väck på, det blir alla andra på sådana mångder utan lång tolerans.
  • klyban
    Fimpen72 skrev 2010-08-18 23:27:02 följande:
    klyban - h*n skriver att han tagit 4mg idag. Hade tagit två tidigare och resten nu. Så antaligen har personen många 1-2mg som h*n tar.
    Jag förstår hur det lätt kan bli så här. Jag har en storebror som missbrukar tabletter och förrut skrev de ju ut så det skulle räcka kanske 1månad men istället så tog han för mkt och söp resten av tiden.

4mg är absolut ingen överdos men ta inga fler idag.
    Inte av ngt annat heller...

På vilket sätt mår du dåligt TS... ångest eller...
    Du har rätt överdos är det inte, men med desa mängder så slocknar man.
    Och tog man detta redan 21:15 och 22:30, så finns det inte en chans att vara vaken nu.

Enda som kan göra som att man är vaken efter en sådan dos, är om man har en djupt beroende redan.
    Men det verkade inte vara fallet.
  • klyban

Du säger att du har tagit 40% av de tabletter du fått idag och  nu har 10% kvar, för du sa att du tagit 3mg tidigare i veckan
    Och inte haft någon benzo innan.

OM jag hade tagit 1mg xanor, så hade jag somnat  efter 1h.
    Och inte vaknat mer, sen säger du skickat på

Men nu helt plötsligt säger du att du har såpass kraftig hög tolerans.
    Alvedon har ingen tolerans.
    Tandläkarens sprutor har en medicin som bedövar där dom sprutar in det, träffar dom inte så tar det inte.
    Har inget med tolerans att göra.

Du ljuger från början till slut, om du nu inte haft en benzo medicinering under en lång tid.
    Men detta motsätter din TS fullständigt.

• klyban

GABA-systemet är vad benzo och alkohol stimulerar.
    Därför rekreations doser med alkohol och benzo, funkar på samma sätt.
    dvs tar man stora doser med benzo, så känner man sig full.

Andra benzo´s gör samma, men skapa andra saker som gör en likgilltig eller likgilltig....våldsam.

• klyban

Såg fel på vilken storlek på tabsen du fick, så bort se från det postet.

Men är mäkta förvånad att du pallar med dessa mängder, utan att bara stupa.
    Finns säkert personer som pallar med detta utan tolerans.
    Så du är unik, inte lite unik.
    Utan ett unikum, ne värre än det.

Med tanke på hur illa du har nytta av dessa tabs, så ska du sluta direkt.
    För dessa tabs tar lång tid att sluta med.
    Och med den uteblivna verkan som dessa ska ha, så är ju det knappast ide att fortsäta.

• klyban
    Anonym (undrande) skrev 2010-08-19 00:16:47 följande:
    Nej det är väl är tyvärr så att dessa tabletter inte funkar som de ska för mig. För jag BORDE känna mer än jag gör, det var ju det jag ville.

Jag hade bara en uthämtning på recepten så förmodligen blir det inte mer än så här. Skulle väl kunna få fler utskrivna men ska försöka vara den starka att inte be om dem. Vet tyvärr bara att jag känner triump när jag går därifrån med recepten i hand. Som ett barn i en godisbutik. Det sprudlar om mig. Usch. Har inte erkänt det för nån :( Ska vara tyst. Skäms. Fan.

Tycker ju att jag borde stupat, ville ju få känna den känslan. Vill egentligen bara ta mer nu, vill ta mer för att få känna mer men det skulle väl vara dumt antar jag. För om man jag lyssnar på er så är det tydligen en hög dos. Vill ta mer zoppar, med xanor, mer av allt. Dricka till för att förstärka. Fan fan fan.

Hur kommer det sig att jag inte är mer lost än jag är =(
    För du har mer problem än vad du vågar erkänna här.
  • klyban
    Anonym (undrande) skrev 2010-08-19 00:22:35 följande:
    Än jag vågar erkänna?
    Vad är det jag inte vågar erkänna? Tycker jag varit rätt öppen...
    För de mängder du säger du tar, brukar sänka alla människor utan tolerans.
  • klyban
    DreamBitch skrev 2010-08-19 12:34:30 följande:
    Angående halveringstid så är det inte den benso som halvers snabbast. Halveringstiden för xanor är 12 timmar.

Till TS:
    Halveringstid innebär hur lång tid det tar för läkemedelet att brytas ner. Tex: Du tar 2mg xanor. Efter 12 timmar har du 1mg kvar i kroppen. Efter ytterligare 12 timmar har du 0,5mg kvar i kroppen osv.
    Du har rätt på 12h, men jag har rätt på 6h.
    För xanor har en halverings tid på 6-12h ;)
Svar på tråden Xanor - 4mg