• Anonym (undrande)

Xanor - 4mg

Är de nån "fara" att käka 4 mg xanor? Tog först två vid 21:15 och de övriga tv nu vid 22:30.
    Jag har ätit xanor förut men kan inte minnas hur mycket jag åt då (överdoserat även förut alltså) men kan inte minnas hur mycket jag överdoserade så skulle må bra av att hröa av någon annan som ätit/äter xanor och vet om det är farligt på nå vis.

Det är flera år sen jag åt xanor sist och det är bara sista dagarna jag fått det igen. Åt 1 mg i måndags, 2 mg igår och så tog jag 4 mg idag.

Och ja, jag vet, man ska inte överdosera och bla ha blaha.. men nu är det som det är..
    jag har iaf inte tagit zopiklonen jag tänkt ta, även om jag har dem framför mig här...

• Svar på tråden Xanor - 4mg
  • Anonym (undrande)

ingen alls som kan ge lite betryggande ord om att det inte är nån fara med 4 mg?

• klyban

Xanor har väldigt kort halveringstid.
    På så sätt bra att bara ta för behov.
    Men har även ger ett beroende snabbt.
    Verkar på GABA-systemet, samma som alkohol och andra benzos.
    Och har man en gång skapat sig ett riktigt beroende, så är det en svår medicin att använda pga av detta.

De mängder som du du beskriver är långt över startdoser.
    Så du får förklara för oss varför du fått så stora doser.

Man brukar börja med 0,25mg doser och se vad som händer.
    I SE så finns inte ens tabletter på 4mg, det finns ju 2mg, men hur kommer sig att du får dessa.
    De större tabletterna är depot 3mg, dessa släpper ut medicinen flera timmar.

Så min fråga är varför du tar sådana mängder, så tidigt i medicineringen.
    Och hur kommer det sig att läkarna skriver ut såpass stora tabletter till dig.

• klyban
    Anonym (undrande) skrev 2010-08-18 23:13:31 följande:

ingen alls som kan ge lite betryggande ord om att det inte är nån fara med 4 mg?

Betryggande ord, för en sådan medicinering.
    Nej, det kommer inte ens jag ge dig som tror att du har behov av det.
    Varför?
    Jo, för man får inte sådana mängder, från början.
    Inte ens senare heller, utan bara extremfall som får detta.

Och det ger ju du inte intryck av att det är så.
  • UntilTheDark

Om en stund kommer du va lagom borta i skallen förmodligen. Inte sunt att ta så mycket.

• Fimpen72

klyban - h*n skriver att han tagit 4mg idag. Hade tagit två tidigare och resten nu. Så antaligen har personen många 1-2mg som h*n tar.
    Jag förstår hur det lätt kan bli så här. Jag har en storebror som missbrukar tabletter och förrut skrev de ju ut så det skulle räcka kanske 1månad men istället så tog han för mkt och söp resten av tiden.

4mg är absolut ingen överdos men ta inga fler idag.
    Inte av ngt annat heller...

På vilket sätt mår du dåligt TS... ångest eller...

• klyban
    UntilTheDark skrev 2010-08-18 23:21:24 följande:
    Om en stund kommer du va lagom borta i skallen förmodligen. Inte sunt att ta så mycket.
    Tror om det redan inte skett, att TS trollar.
    Detta att ta 4mg som knappt använt medicinen innan, och inte redan ligger och dregglar på golvet eller i sängen.

Men trots allt pallar med att posta här, så är det trollvarning.
    Ne, jag ändrar mig, postar man och är utan tolerans(man får inte tolerans av att ta så få dagar).
    Och dom mängderna som h*n sa, borde, ne inte borde.
    Utan förstått man blir super väck på, det blir alla andra på sådana mångder utan lång tolerans.
  • Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-18 23:17:08 följande:
    Xanor har väldigt kort halveringstid.
    På så sätt bra att bara ta för behov.
    Men har även ger ett beroende snabbt.
    Verkar på GABA-systemet, samma som alkohol och andra benzos.
    Och har man en gång skapat sig ett riktigt beroende, så är det en svår medicin att använda pga av detta.

De mängder som du du beskriver är långt över startdoser.
    Så du får förklara för oss varför du fått så stora doser.

Man brukar börja med 0,25mg doser och se vad som händer.
    I SE så finns inte ens tabletter på 4mg, det finns ju 2mg, men hur kommer sig att du får dessa.
    De större tabletterna är depot 3mg, dessa släpper ut medicinen flera timmar.

Så min fråga är varför du tar sådana mängder, så tidigt i medicineringen.
    Och hur kommer det sig att läkarna skriver ut såpass stora tabletter till dig.
    Vad menas med halveringstid?

Vad är GABA-systemet? 

Vet att det är en tablett man lätt blir beroende av. Tyvärr. Är fullt medveten av det.

Jag har fått 1mg-tabletter utskrivna, i 40-pack (2x20). Ska äta 0,25-1 tablett v.b mot kvällen.

Det är alprazolam jag fått men det är ju samma sak så jag skrev xanor.

Anledningen till att jag tar såna doser så tidigt i medicineringen är helt enkelt så att jag har en dålig relation till mediciner, mitt förnuft säger mig att jag gör fel, jag VET att det är skit, att det är dumt, onödigt, farligt osv osv, men så har jag den där känslan av att vila fly, vilja försvinna för stunden och få ruset. Det är ingen ursäkt, jag är fullt medveten om mitt dåliga beteende och mina dåliga beslut.
  • klyban
    Fimpen72 skrev 2010-08-18 23:27:02 följande:
    klyban - h*n skriver att han tagit 4mg idag. Hade tagit två tidigare och resten nu. Så antaligen har personen många 1-2mg som h*n tar.
    Jag förstår hur det lätt kan bli så här. Jag har en storebror som missbrukar tabletter och förrut skrev de ju ut så det skulle räcka kanske 1månad men istället så tog han för mkt och söp resten av tiden.

Du har rätt överdos är det inte, men med desa mängder så slocknar man.
    Och tog man detta redan 21:15 och 22:30, så finns det inte en chans att vara vaken nu.

Enda som kan göra som att man är vaken efter en sådan dos, är om man har en djupt beroende redan.
    Men det verkade inte vara fallet.
  • Anonym (undrande)
    Fimpen72 skrev 2010-08-18 23:27:02 följande:

Tack för att du sa att 4 mg inte är en överdos (eller ja, överdos är det ju men förhoppningsvis inte skadlig). Det var lite sånt jag behövde höra.

Jag vet allt fel jag gjort, jag vet verkligen det.

Och ja, det är ångest, det ä självdestruktiva tankar, det är "ruset" jag är ute efter osv. Allt är idioti, jag har ingen ursäkt.

Har tagit 2 st zopiklon á 7.5 mg också.

Vill bara ha "det där".

Jag vet, jag är dum, jag förväntar mig inte att nån ska vara snäll, eller okeja mitt beteende, vill väl kanske bara få ur mig nåt, jag vet inte.
  • UntilTheDark

Hm..du är rätt bra beroende av tabletter redan va? Somsagt annars borde du vart slocknad nu.

Svar på tråden Xanor - 4mg