Inlägg från: Anonym (undrande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrande)

Xanor - 4mg

Är de nån "fara" att käka 4 mg xanor? Tog först två vid 21:15 och de övriga tv nu vid 22:30.
    Jag har ätit xanor förut men kan inte minnas hur mycket jag åt då (överdoserat även förut alltså) men kan inte minnas hur mycket jag överdoserade så skulle må bra av att hröa av någon annan som ätit/äter xanor och vet om det är farligt på nå vis.

Det är flera år sen jag åt xanor sist och det är bara sista dagarna jag fått det igen. Åt 1 mg i måndags, 2 mg igår och så tog jag 4 mg idag.

Och ja, jag vet, man ska inte överdosera och bla ha blaha.. men nu är det som det är..
    jag har iaf inte tagit zopiklonen jag tänkt ta, även om jag har dem framför mig här...

• Svar på tråden Xanor - 4mg
  • Anonym (undrande)

ingen alls som kan ge lite betryggande ord om att det inte är nån fara med 4 mg?

• Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-18 23:17:08 följande:
    Xanor har väldigt kort halveringstid.
    På så sätt bra att bara ta för behov.
    Men har även ger ett beroende snabbt.
    Verkar på GABA-systemet, samma som alkohol och andra benzos.
    Och har man en gång skapat sig ett riktigt beroende, så är det en svår medicin att använda pga av detta.

De mängder som du du beskriver är långt över startdoser.
    Så du får förklara för oss varför du fått så stora doser.

Man brukar börja med 0,25mg doser och se vad som händer.
    I SE så finns inte ens tabletter på 4mg, det finns ju 2mg, men hur kommer sig att du får dessa.
    De större tabletterna är depot 3mg, dessa släpper ut medicinen flera timmar.

Så min fråga är varför du tar sådana mängder, så tidigt i medicineringen.
    Och hur kommer det sig att läkarna skriver ut såpass stora tabletter till dig.
    Vad menas med halveringstid?

Vad är GABA-systemet? 

Vet att det är en tablett man lätt blir beroende av. Tyvärr. Är fullt medveten av det.

Jag har fått 1mg-tabletter utskrivna, i 40-pack (2x20). Ska äta 0,25-1 tablett v.b mot kvällen.

Det är alprazolam jag fått men det är ju samma sak så jag skrev xanor.

Anledningen till att jag tar såna doser så tidigt i medicineringen är helt enkelt så att jag har en dålig relation till mediciner, mitt förnuft säger mig att jag gör fel, jag VET att det är skit, att det är dumt, onödigt, farligt osv osv, men så har jag den där känslan av att vila fly, vilja försvinna för stunden och få ruset. Det är ingen ursäkt, jag är fullt medveten om mitt dåliga beteende och mina dåliga beslut.
  • Anonym (undrande)
    Fimpen72 skrev 2010-08-18 23:27:02 följande:
    klyban - h*n skriver att han tagit 4mg idag. Hade tagit två tidigare och resten nu. Så antaligen har personen många 1-2mg som h*n tar.
    Jag förstår hur det lätt kan bli så här. Jag har en storebror som missbrukar tabletter och förrut skrev de ju ut så det skulle räcka kanske 1månad men istället så tog han för mkt och söp resten av tiden.

4mg är absolut ingen överdos men ta inga fler idag.
    Inte av ngt annat heller...

På vilket sätt mår du dåligt TS... ångest eller...
    Tack för att du sa att 4 mg inte är en överdos (eller ja, överdos är det ju men förhoppningsvis inte skadlig). Det var lite sånt jag behövde höra.

Jag vet allt fel jag gjort, jag vet verkligen det.

Och ja, det är ångest, det ä självdestruktiva tankar, det är "ruset" jag är ute efter osv. Allt är idioti, jag har ingen ursäkt.

Har tagit 2 st zopiklon á 7.5 mg också.

Vill bara ha "det där".

Jag vet, jag är dum, jag förväntar mig inte att nån ska vara snäll, eller okeja mitt beteende, vill väl kanske bara få ur mig nåt, jag vet inte.
  • Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-18 23:31:43 följande:
    Tror om det redan inte skett, att TS trollar.
    Detta att ta 4mg som knappt använt medicinen innan, och inte redan ligger och dregglar på golvet eller i sängen.

Men trots allt pallar med att posta här, så är det trollvarning.
    Ne, jag ändrar mig, postar man och är utan tolerans(man får inte tolerans av att ta så få dagar).
    Och dom mängderna som h*n sa, borde, ne inte borde.
    Utan förstått man blir super väck på, det blir alla andra på sådana mångder utan lång tolerans.
    Jag har ingen anledning att trolla. Vad skulle jag ha att vinna på det. Du vet inte min historia med medicinering, med psykiskt hälsa, med självdestruktivitet, inläggingar osv.

Jag har enormt hög tolerans, alltid haft, med alla mediciner. (även vanliga som alvedon, bedövning hos tandläkare osv)

När jag förut åt alla mina mediciner (xanor, zopiklon, fluoxetin, propavan) så tog jag enormt höga doser utan att slockna.

Att jag inte borde kunna sitta här för att jag borde vara däckad och därmed dra slutsatsen att jag är ett troll är högst intressant eftersom jag faktiskt klarar av det. (Även om jag måste rätta mina ord rätt ofta, men det ser ju inte ni eftersom jag rättar mig innan jag postar)
  • Anonym (undrande)
    UntilTheDark skrev 2010-08-18 23:38:52 följande:
    Hm..du är rätt bra beroende av tabletter redan va? Somsagt annars borde du vart slocknad nu.
    Jag önskar att jag hade varit mer slocknad än jag är, är ärligt talat lite besviken på att jag inte känner mer än jag gör.

Anledning att jag tagit så hög dos idag som jag gort idag är för att jag blev besviken i förrgår att 1 mg inte gjorde nån skillnad (eller iaf inte den skillnaden jag ville ha), och än mer besviken igår när jag tagit dubbla. Därför fyrdubblade jag det idag i hopp om att få "känna" (eller rättare sagt "inte känna")

Jag börjar känna av det men inte alls så mycket som jag vill.
  • Anonym (undrande)
    Fimpen72 skrev 2010-08-18 23:42:58 följande:
    Jag förstår dig
    Jag vet hur dåligt man kan må.Jag har kört min bror till psykakuten ett par ggr och även pratat massor. Har också själv mått väldigt dålig efter vissa episoder av livet.

Tyvärr så går ju ofta psykvården ut på att medicinera symtomen, inte bota orsaken.
    Iallafall för min bror som inte alls får det stödet han behöver men däremot så gjorde de honom snabbt till tablettmissbrukare som övergick till sprit när de plötsligt ströp tillgången på tabletter.

Jag hoppas att du har ngn att prata med, annars kanske ringa stödnummer eller liknande.
    Ja kanske inte precis nu men imorgon... Nu kanske du får sova istället
    OJ vad jag känner igen mig.
    Jag har kommit in med enorma självskador och överdoseringar av tabletter för att bara få stanna på HIVA en natt och sedan bli överskickad till psykakuten och sedan direkt hemskickad  (i payamas, utan plånbok med enbart mobil i handen).

En annan gång hade jag tagit över 50 propavan och hällt kokande vatten över hela nedre benet, då magpumpades jag men de tog inte hand om brännskadan. Plus att de en gång valt att inte sy ett skärsår för att "du får skylla dig själv". De har även sytt utan bedövning av samma anledning.

En vecka för några år sedan var jag in tre gånger på en vecka med överdoseringar och massor med självskador (över 25 stygn per gång) och blev ändå hemskickad direkt när jag kommit över till psykakuten. Till sist kom min pappa dit och hotade dem så pass mycket att de la in mig, inte minst för att min familj (mamma, pappa, systrar) skulle få avlastning.

När jag senast fick sluta med min medicinering (fluxen, xanoren och proppen) så slutade de med de rakt av, utan avvänjning.
    Det löste jag med alkohol. som "tur" är så tog jag bara till alkoholen varje kväll i en vecka för att överleva abstinensen.
  • Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-18 23:51:42 följande:
    Du säger att du har tagit 40% av de tabletter du fått idag och  nu har 10% kvar, för du sa att du tagit 3mg tidigare i veckan
    Och inte haft någon benzo innan.

OM jag hade tagit 1mg xanor, så hade jag somnat  efter 1h.
    Och inte vaknat mer, sen säger du skickat på

Men nu helt plötsligt säger du att du har såpass kraftig hög tolerans.
    Alvedon har ingen tolerans.
    Tandläkarens sprutor har en medicin som bedövar där dom sprutar in det, träffar dom inte så tar det inte.
    Har inget med tolerans att göra.

Du ljuger från början till slut, om du nu inte haft en benzo medicinering under en lång tid.
    Men detta motsätter din TS fullständigt.
    Nu förstår jag inte dig.
    Jag fick mina mediciner utskrivna i måndags.
    40 st alprazolam 1 mg
    30 st zopiklon 7,5 mg

Måndags: tog jag 1 mg xanor (alprazolamen)
    Tisdag: tog jag 2 mg
    Onsdag: har jag tagit 4 mg
    Alltså totalt 7 tabletter.

Zopiklonen
    Måndags: 1 eller 2 st 7.5 mg
    Tisdags: 2 st 7.5 mg
    Onsdag: 2 st 7,5 mg

Senast jag fick Xanor var för ca 3 år sen, Oxascand fick jag för 2 år sen, men de kände jag absolut ingenting av.

Jag trodde tolerans för medicin gällde oavsett medincinering men om det inte gör det så tar jag tillbaka mitt uttalande. Jag vet bara att jag oftast måste få 2-3 sprutor varje gång jag går till tandläkaren för att bedövning inte tagit, men då kanske det alltså beror på att han är dålig på att pricka rätt alltså? Isf ska jag nog tusan byta.

Att jag inte ligger däckad pga det jag tagit kan jag inte förklara. Ska jag bevisa att jag tagit dem? Hur isf? Ska jag fota förpackningarna? Det skulle ju hjälpa föga antar jag.

Uppskattar verkligen inte att ni tror att jag är ett troll, tar illa vid mig av det.

Ville bara få ett litet "okej" att det inte var dödsfarligt med 4 mg xanor. Även om det är fel att ta dem. '

Om det är något som i inte stämmer i det jag sagt (bortsett från att ni tycker att jag borde vara däckad) så skriv gärna och fråga, för jag förstår inte vad som är motsägande i det jag skrivit då jag skrivit sanningen.
  • Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-19 00:09:28 följande:
    Såg fel på vilken storlek på tabsen du fick, så bort se från det postet.

Men är mäkta förvånad att du pallar med dessa mängder, utan att bara stupa.
    Finns säkert personer som pallar med detta utan tolerans.
    Så du är unik, inte lite unik.
    Utan ett unikum, ne värre än det.

Med tanke på hur illa du har nytta av dessa tabs, så ska du sluta direkt.
    För dessa tabs tar lång tid att sluta med.
    Och med den uteblivna verkan som dessa ska ha, så är ju det knappast ide att fortsäta.
    Nej det är väl är tyvärr så att dessa tabletter inte funkar som de ska för mig. För jag BORDE känna mer än jag gör, det var ju det jag ville.

Jag hade bara en uthämtning på recepten så förmodligen blir det inte mer än så här. Skulle väl kunna få fler utskrivna men ska försöka vara den starka att inte be om dem. Vet tyvärr bara att jag känner triump när jag går därifrån med recepten i hand. Som ett barn i en godisbutik. Det sprudlar om mig. Usch. Har inte erkänt det för nån :( Ska vara tyst. Skäms. Fan.

Tycker ju att jag borde stupat, ville ju få känna den känslan. Vill egentligen bara ta mer nu, vill ta mer för att få känna mer men det skulle väl vara dumt antar jag. För om man jag lyssnar på er så är det tydligen en hög dos. Vill ta mer zoppar, med xanor, mer av allt. Dricka till för att förstärka. Fan fan fan.

Hur kommer det sig att jag inte är mer lost än jag är =(
  • Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-19 00:19:19 följande:
    För du har mer problem än vad du vågar erkänna här.
    Än jag vågar erkänna?
    Vad är det jag inte vågar erkänna? Tycker jag varit rätt öppen...
  • Anonym (undrande)
    klyban skrev 2010-08-19 00:25:45 följande:
    För de mängder du säger du tar, brukar sänka alla människor utan tolerans.
    Brukar det de?
    Liksom, varför är jag inte sänkt då?
    hur länge brukar tolerans sitta i? För det ver ju över 3 år sen jag åt xanor regelbundet. Hade en överdosering av stesolid för 2.5 år sen, men det var inte mina tabletter.
    Har verkligen inte ätit några "starka" mediciner sedan exakt sept-08.

Hade hoppats på bättre effekt. Vill just nu ta mer tabletter och/eller alkohol för att få igång effekten .
  • Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2010-08-19 00:42:42 följande:
    Allvarligt!Allvarligt...."Hade hoppats på bättre effekt. Vill just nu ta mer tabletter och/eller alkohol för att få igång effekten"  du behöver söka vård! Inget illa menat, men du har ju ett beronde. Eftersom du befinner dig på FL antar jag att du har barn....tänk på dom o ta ditt ansvar!
    Jag har varit tablettfri i några år, det är nu först igen (sista veckan) som tabletter återkommit till mitt liv.

Man behöver inte ha barn för att vara medlem på fl. 

Jag blev medlem 03 för att jag då var gravid men var tvungen till abort. Sedan dess har jag sidan kvar för att jag vet att det är ett väldigt aktivt forum här och därmed kan man oftast får svart snabbt. Vet ingen annan sida som man kan få det på. 
  • Anonym (undrande)

Jo tack, det "går" bra.

Blev väl en lite dum kväll till sist efter att jag tyvärr blandade in lite för mycket alkohol och så, men behövde inte åka in eller nå sånt iaf.

Har "hållit mig i skinnet" sedan dess iaf. Har tagit xanor någon kväll men normal dos då, och inte blandat med något annat.

Tack alla för snabba svar och så häromdagen.

Svar på tråden Xanor - 4mg