• Anonym

Få tag i gammalt läkarintyg

får man fråga varför du behöver intyg på det nu?

• Anonym

Varför måste du bevisa att du var sjuk för 9 år sedan? Fick du pengar från fk? Hör med dem om det finns kvar i något register. Annars kan du kontakta landstingets arkiv och begära ut kopia på journalen. Däremot är jag inte säker att du kan få kopia på det gamla läkarintyget.

• Anonym
    Anonym (AnnaP) skrev 2010-08-17 14:39:36 följande:
    Ska söka studiemedel från CSN, och då när jag blev sjukskriven fick jag studiemedel från dem, men avbrött studierna pga detta. Så nu vill de ha in intyg.
    Då bör det räcka med att du begär utdrag från fk över dina sjukperioder under den tiden.
  • Anonym

Va du sjukskriven p.g.a det läkarintyget så går det att få fram från försäkringskassan. Dom arkiverar alla läkarintyg i 10 år. Dom kommer nog inte så gärna gör det men dom måste skicka kopia om du begär det! Jag har själv gjort det så jag vet att det går! Va tvungen att få tag på alla mina gamla läkarintyg som va längre än en månad då det går även i efterskott att få betalt av AFA. Hade ingen aning att man har rätt till ersättning från AFA om man varit sjuksriven mer än en månad och att man kubde få det retroaktivt 10 år tillbaka! En arbets kompis sa det till mig, jag visste inte om det. Även om det va ett jäkla ringande ett tag så va det värt varenda krona eftersom jag under en 5 års perieod gick igenom en hel del operationer med längre sjukskrivningar och hade ingen aning om att man har tätt att få ut en pocent av inkomsten från AFA vid långtidssjukskrivning! Så jag vet att man kan få ut gamla läkarintyg om man blivit sjukskriven på grund av dom.

• Anonym

Kontakta landstingets arkiv som jag har sagt tidigare...

Svar på tråden Få tag i gammalt läkarintyg