född i början av året
Min dotter är född januari 2005 och hon började i förskoleklass nu med dem som är födda 2004. Alla hennes kompisar är födda 2004 och även dagispersonalen tyckte att vi skulle sätta vår dotter 1 år tidigare då hon är tidig med allt och dem hade svårt att stimulera henne.
Min dotter är modig, nyfiken, orädd vilket har resulterat i att hon lärde sig simma när hon var 3 år, hon lärde sig cykla utan stödhjul när hon var 3 år. Kunde alfabete när hon var 3 år, lärde sig + och - när hon var 4 och började läsa när hon fyllde 5 år. Så hon ligger före i sin utveckling.
Min dotter spelar även fotboll med dem som är 1 år äldre och går i en förberedande truppgymnastik grupp med dem som är 1-2 år äldre.
Du känner ditt barn bäst !!!! lyssna till ditt hjärta och din magkänsla ...
När min son började skolan valde jag att inte sätta honom 1 år tidigare i skolan fast dagispersonalen tyckte det men det berodde på att han fyller år i augusti. Men idag går han i 6:an och ligger i 7:ans matte, svenska, engelska och spanska bok. Så jag ångrar mig att jag inte stoppade in han i skolan 1 år tidigare.