• chem2010

5e missfallet, hittar inget fel, vad göra??

Hej!
    Vet inte hur jag ska orka med detta, har nyligen haft mitt 5e missfall (dock var det de 2a med min nuvarande partner). De första 3 var väldigt tidiga och kom spontant, det 4e konstaterades vara en ofostrig graviditet, och nu nyligen fick jag ett MA, upptäcktes att fostret hade dött i vecka 8.
    Dom har tagit en del blodprover på mig ang. kromosomfel, nå hormonprover ang. sköldkörteln och sen nå prover ang. reumatism (om ifall min kropp bildar antkroppar som stöter bort fostret), läkaren säger att allting ser normalt ut och att dom inte kan göra mer efter detta, men när jag läser här på familjeliv verkar det som att det finns ännu fler prover att ta? Läkaren säger att det bara är otur, men med FEM stycken??? Det tror jag verkligen inte, ngt måste ju vara fel.... Har verkligen jättelätt att bli gravid, men inte behålla :(
    Sedan har jag läst en massa om läkemedel man kan få utskrivet (på läkaren lät det som att det inte gick att få) men om jag inte missuppfattat så är det fler härinne som fått utskrivet fastän man inte hittat ngt fel??? Eller har jag fel?
    Orkar verkligen inte att vara med om det här fler gånger, längtan efter ett barn är såå stort :(
    Kan man söka efter privat hjälp eftersom läkaren här som jag gått till säger att hon inte kan göra mer? SKulle dom kunna göra ngt mer? Kostar det mer ifall det är privat?

Tusen frågor, vill bara prata med andra som varit med om samma sak och hur jag ska gå till väga.. Vägrar vänta på att bli gravid igen och att det ska hända samma sak igen, ngt måste ju gå att göra :(

• Svar på tråden 5e missfallet, hittar inget fel, vad göra??
  • villsågärna38

Har du testat att äta Trombyl och prednisolon (cortison)? Det har hjälpt många med "oförklarliga" missfall. Kram

Life goes on...
  • chem2010

Tack för ditt svar!!!
    Men är det ngt man måste få utskrivet av läkare? På min läkare lät det ju som att det inte fanns ngt mer att göra, och inga mediciner heller att få utskrivet :( Kan man få det även fast dom inte hittat några fel?
    Kram!

• villsågärna38

De flesta läkare är restriktiva i Sverige men utomlands behandlar de på ett helt annat sätt. Det kan inte skada att testa iaf. Om du inte får Trombyl kan du ta vanlig Barnalbyl och dela i bitar, 75 mg per dag är standard och helt ofarlig dos att testa. Prednisolon måste man dock få på recept. Om du bor i Stockholm kan du testa Strandkliniken, de har jag förstått skriver ut men är privata så det kostar 1400 kr för ett försök. Googla på prednisolon och gravid samt prednisolon och missfall så hittar du en del intressanta artiklar. Kram

Life goes on...
  • Sidy

Jag kommer att Inboxa dig med lite info, hoppas det är ok?!

• chem2010

Villsågärna38: Tack så jättemkt för din info, känns nästan som att man är beredd att testa vad som helst, det har ju inte lyckats hittills så känns som att det kan ju inte skada ännu mer, tvärtom :)

Sapy: Jaaa, jättegärna! Tack :)

• Emma Erika

Hej , här är en till som har massa missfall bakom sig. Hade nu i veckan mitt 6:e. Och är lite i samma situation, vet inte vad jag ska ta mig till och läkaren sa nu att det inte är något fel eftersom vi har en son på 2,5 sedan tidigare..och att allt ser bra ut. Men förstår inte hur man ska orka prova hela tiden för att sedan må som en påse skit  igen efter ett missfall.

Har också läst om olika läkemedel som man får utskrivet. Har nu fått ett återbesök på gyn kliniken på fredag för att kontrollera att allt kommit ut och då ska jag fråga massor om läkemedel för man kan väl inte bara säga att 6 gånger är otur. Eller? Bara otur?

• Thess7303

chem2010:Lider med dej. Jag skrapades för mitt fjärde missfall i måndags. Ska börja utredning nu. Jag undrar, man nämner enbart prednisolon, men finns det inte andra cortison preparat som skulle kunna hjälpa? någon som vet?
    jag tänker i alla fall va ordentligt påläst när min utredning börjar eftersom många gynekologer ligger efter i forskning och kunskap.
    stå på dej!

• ConcreteAngel

Efter mina 2 mf fick jag trombyl jag skulle ta vid ev en 3 grav. Efter ivf tog jag sprutor på mig själv till v 13.
    Hon är 10 månader nu!

• ConcreteAngel
    ConcreteAngel skrev 2010-08-18 13:28:12 följande:
    Efter mina 2 mf fick jag trombyl jag skulle ta vid ev en 3 grav. Efter ivf tog jag sprutor på mig själv till v 13.
    Hon är 10 månader nu!
    Menar Fragminsprutor =) 
  • Linn 80

En kompis fick nåt emot om det nu var för tunnt eller tjockt blod, och efter det fick hon behålla sitt barn. Hon gick tille nprivat

Svar på tråden 5e missfallet, hittar inget fel, vad göra??