5e missfallet, hittar inget fel, vad göra??
Hej!
Vet inte hur jag ska orka med detta, har nyligen haft mitt 5e missfall (dock var det de 2a med min nuvarande partner). De första 3 var väldigt tidiga och kom spontant, det 4e konstaterades vara en ofostrig graviditet, och nu nyligen fick jag ett MA, upptäcktes att fostret hade dött i vecka 8.
Dom har tagit en del blodprover på mig ang. kromosomfel, nå hormonprover ang. sköldkörteln och sen nå prover ang. reumatism (om ifall min kropp bildar antkroppar som stöter bort fostret), läkaren säger att allting ser normalt ut och att dom inte kan göra mer efter detta, men när jag läser här på familjeliv verkar det som att det finns ännu fler prover att ta? Läkaren säger att det bara är otur, men med FEM stycken??? Det tror jag verkligen inte, ngt måste ju vara fel.... Har verkligen jättelätt att bli gravid, men inte behålla :(
Sedan har jag läst en massa om läkemedel man kan få utskrivet (på läkaren lät det som att det inte gick att få) men om jag inte missuppfattat så är det fler härinne som fått utskrivet fastän man inte hittat ngt fel??? Eller har jag fel?
Orkar verkligen inte att vara med om det här fler gånger, längtan efter ett barn är såå stort :(
Kan man söka efter privat hjälp eftersom läkaren här som jag gått till säger att hon inte kan göra mer? SKulle dom kunna göra ngt mer? Kostar det mer ifall det är privat?
Tusen frågor, vill bara prata med andra som varit med om samma sak och hur jag ska gå till väga.. Vägrar vänta på att bli gravid igen och att det ska hända samma sak igen, ngt måste ju gå att göra :(