Inlägg från: Anonym (Karl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karl)

Min fru tappade lusten efter klimakteriet - skiljas?

Igginbottom Wrench skrev 2015-08-28 02:22:52 följande:

Ja du...
    Det låter ju tråkigt det här men helt ärligt så känns det som att du är något av en jättebebis.
    Två barn i 15/20 års åldern som ska bo hos er varannan vecka? Vid den åldern ska dom väl iaf vara på gång med eget boende va?
    Och att tanten gnölar om nåt som hände när hon var 15 verkar ju också rätt efterblivet. Lite sent kanske?

Ge henne en, om inte bokstavlig så bildlig, spark i arslet och säg; Good riddance! Hon vill ju ändå inte ligga med dig så vad har du att förlora? Kan mkt väl vara så att hon kommer på HELT andra tankar om du slutar jamsa och tramsa.

Verkar som en riktig curlingfamilj detta som mer eller mindre curlat sönder varann. Högre chefsjobb...jo jag tackar. Ni är väl mellanchefer bägge två eller kommunala tjänstemän och tacky medelklass på det. Ja, så kan det gå säger jag då. Skrattande

Fruktansvärt trist inlägg mot en människa som befinner sig i kris, totalt utan empati.
  • Anonym (Karl)

Klimakteriet räcker inte som förklaring, det kan passera ganska obemärkt, det är så olika. Barndomstrauma behöver inte heller stanna kvar och skada 25 år senare. Stress kan man också klara om man är stark för det, etc.

Det låter som om hon behöver tid att reflektera, medicinera och kanske, kanske komma tillbaka. 

Det du måste ta ställning till är om du orkar vänta på henne. Jag hoppas att du gör det. Ge henne kärlek, tålamod och luft.

Jag har varit med om jobbiga perioder i relationen, men där det blivit bättre igen. Ibland går det, ibland inte.

Min fru har haft cancer, fått strålning som brände underlivet och cellgifter som ändrade kroppens alla funktioner. Sexlivet tog stopp, förstås. Men efter några månader kom vi tillbaka. För att vi båda ville det, och valde varandra.

Jag har också gått igenom en rejäl skilsmässa. Den chockade mig, och det tog åratal innan jag förstod vad som hände, varför hon ville lämna mig. Sen träffade jag en ny kvinna och livet återvände med full kraft.

PS. Dela gärna upp dina inlägg så att de inte blir så tunga och kompakta.

Svar på tråden Min fru tappade lusten efter klimakteriet - skiljas?