Min fru tappade lusten efter klimakteriet - skiljas?
Kort reflektion här från en kvinnodominerade genomgått klimakteriet. Har inte hunnit läsa alla inlägg så ha överseende med att detta inte är en replik. Bara tankar om de olika område du söker ett svar på. När man genomgår klimakteriet händer många saker i kroppen både paykis och fysisk. Om man inte gör något åt dem på flera plan så får man minskad sexlust och minskad energi. Jag beslöt mig för attkämpa emot och började med hormosplåster, styrketräna, äta jättenattljusolja, ginseng och rosenrot. Vallningarna försvann och sömnen kom tillbaka efter två veckor ungefär med plåstren. Vilket gjorde att jag kunde vara lika pigg och alert på jobbet som vanligt. Styrketräningen och även simning har gjort att ?lösmagen? försvunnit och jag ser slankare ut igen. Är hon intresserad av att behålla sexlusten måste hon aktivt testa vad som kan hjälpa henne. men att hormonerna som försvinner och orken i kroppen inte kommer tillbaka av sig själva är ett faktu.
Att din fru har en depression är ju inget man kan klandra någon för och som tar tid och energi att ta sig ur. Efter att den är över ka sexlusten kommer tillbaka ? men kanske inte. Kan du vänta och se? Är du beredd att vänta?
Vems parti dina barn tar tycker jag inte du ska ?hänga upp dig på? det kan ju såra din fru väldigt mycket om det blir en grej i familjen och hon känner sig som skyldig till allas olycka ( hon måste ju ta tag i sina problem oavsett)
Hämta styrka i vänner, kanske en terapeut, egna nöjen tex resor träning mm så att du vilar från att älta detta och håller dig stark.
Hoppas att allt löser sig.