Inlägg från: LindiweSA |Visa alla inlägg
  • LindiweSA

Sydafrika-tråd!

iVantansTider at Wordpress skrev 2011-11-26 15:52:40 följande:
    Tack för era tankar. Vi känner att ni är med oss! Än så länge får vi ha dottern hos oss, och hon ger oss den kraft vi behöver i denna stund. På torsdag ska vi tillbaka till domstolen, så snälla be en bör att det går vägen för oss då!
    Vi tänker på er och ber för er och hoppas så att det ska gå vägen för er på torsdag.
  • LindiweSA

Ingen som fått några goda nyheter idag? Jag känner att jag skulle behöva lite uppmuntring. Har varit sjuk sen i torsdags har ingen ork kvar just nu. Ett litet bb från Sydafrika skulle göra mycket för att ge mig hoppet och orken tillbaka.

• LindiweSA

Imorgon gäller det för båda familjerna som är i Pretoria just nu. Håller tummar och tår för dem och hoppas så innerligt att allt ska gå bra och att de ska få fira julen hemma med sina döttrar.
    Tänker också på Lillan73 som nu fått sin son i sina armar (om allt gått som det ska) och som ska till domstolen imorgon förmiddag.

Kram till alla tre familjerna!!!

• LindiweSA

Grattis grattis grattis!!! Vilka härliga nyheter! Och så hoppas vi att Abba lärt sig vad som krävs för framtida familjers skull. Hemskt att ni fått gå igenom en så tuff tid, men skönt att den nu är över.

• LindiweSA

Det gick bra för den andra familjen som hade problem i domstolen i Pretoria också, så nu väntar jag bara på att få höra att det gått bra för våra vänner som var i domstolen i Kimberley idag. 

• LindiweSA

Tittade på statistiken över hemkomna barn och eftersom det väl är tre svenska familjer som kommer hem under december så kommer det att ha kommit 29 barn till Sverige i år. Det känns lite, men det är ju trots allt ett barn mer än det kom 2010. Hoppas att nästa år blir ett bättre år.

• LindiweSA

Grattis Lillan73 med familj också. Hoppas att allt gått bra idag.

• LindiweSA
    Lillan73 skrev 2011-12-01 23:30:28 följande:
    Vi är tillbaka i Pretoria med lillebror, allt gick bra i Kimberley, men nog var vi nervösa inför domstolen! När vi var klara hos domaren fick vi veta av socialarbetaren att det gått bra för familjerna i domstolen i Pretoria, trippel lycka! Känns kontigt att det är 1 dec och varmt som bara den, härligt, nu ska vi bara njuta av vår lille son, stora syster är den mest stolta systern ever !
    Grattis grattis grattis!!! Fina A, så klart hon är stolt! Det är alltså Kimberley man ska se till att få barn ifrån. Tittade i guideboken om Kimberley och bilderna såg det ut att vara mer typiskt "afrikanskt" landskap. Stämmer det?
    Ni får gärna luska lite om de tror att det kan komma fler bb under december så att vi vet om vi kan stänga av vänteläget. Stor kram, ser fram emot att få träffa hela famljen, kommer ni på träffen i Norrköping i sommar?
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-12-04 16:36:24 följande:
    Sådärja. Nu var 18 månaders väntan passerad. Får se om det blir ett bb den här veckan annars kan vi ju lägga på minst en månad till. Förmodligen är det den allra vackraste lill* plutt som vi är utsedda till eftersom vi alla vet att den som väntar på något gott aldrig kan vänta för länge .

Hoppas ni har en fin andra advent alla kära SA-människor!
    Grattis till att ni är närmre ert bb än någonsin tidigare. Hoppas att det ska komma åtminstone två bb till i december, ett till er och ett till Ylva. 
    Har ni hört något med AC om de tror att det ska komma fler bb i år, eller om det har kommit något under de sista veckorna? Vi har väntat ett år nu, och just nu känner jag mig ganska trött på väntandet. Önskar bara att de sista dagarna då det kan komma bb ska komma och gå så fort som möjligt så att jag kan få lite vila under jul från att fundera och grubbla.

Önskar er alla en fin andra advent.
  • LindiweSA
    gracel79 skrev 2011-12-06 13:14:35 följande:
    Ok, mailade precis Birgitta och frågade lite om läget. Frågade också hur många vi är som väntat över 18 månader. Uppdaterar er när hon svarat!

9:e låter bra, det kommer gå snabbt, hoppas jag!  
    Vad bra att du mejlat Birgitta. Jag hade tänkt göra samma sak, men då får jag ta och mejla henne en annan vecka. Hoppas att hon ger ett svar på hur många som väntat mer än ett år också.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!