• LAFLEUR

Franska tråden

Stinis Olsson skrev 2011-02-01 08:28:08 följande:
    Jag skulle vilja veta om nagon har lite koll pa hur foraldrapenningen betalas ut. Jag borjade min congé nu den 24/1 och har fatt lon for den tidigare delen av manaden av mitt jobb men nar ska resten och kommande utbetalningar betalas ut ifran As.Maladie? Jag vet att foretaget kan valja att fortsatta betala ut lonen och sen reglera det med as.maladie eller valja att det skots direkt av as.maladie men i mitt fall ar det forsta alternativet.
    Det ar inte sa att det pressar och jag formodar att jag far ringa och kolla upp det men efter forra barnet da det var sant strul med min congé sa kanns det som om det sakert ar nagot som ar fel igen Obestämd Jag bara fasar...
    Det ar la CAF som betalar ut ca 500 euro i 6 manader for congé parental. Jag brukar fa pengarna den 5 men det kanske ar olika.? Forsta uttbetalningen kom i tva omgangar.
  • LAFLEUR
    Stinis Olsson skrev 2011-02-08 13:20:16 följande:
    Hej, satte mig precis framfor datorn och sag ditt svar helt nyss Glad
    Kan meddela att det har rett ut sig och jag fick forsta utbetalningen for 10 dagar nu i fredags. Skont att veta att allt ar som det ska!

Daremot sa ar det inte CAF som betalar ut f-penningen det ar val la Secu, CAF betalar val snarare ut barnbidraget som kommer med andra barnet? De 500€ i sex manader maste vara for nagot annat? Annars sa vet jag att vissa har ratt till PAJE eller prime a la naissance och kanske andra bidrag men inte vi, med vart foretag sa har vi inte ratt till nagra bidrag alls. Det ar baserat pa bade min och pappans/mannens/sambons lon och det gar over minimumtaket.

Ar det inte sahar det fungerar? Nagon annan som vill inflika? Ar jag helsnurrig eller?Tungan ute
    Jag missuppfatta nog din fraga.. Det jag skrev om ar om man vill forlanga foraldraledigheten efter sina 10 obligtoriska veckor. Det har alla ratt till oavsatt inkoms!
Svar på tråden Franska tråden