• sally82

Franska tråden

Oceanny!

Verkar, precis som ovanstående skriver, som att det fungerar olika på olika sjukhus och kliniker i detta land =) Det bästa är väl att fråga vad du har för alternativ. Jag är supernöjd med min förlossning på en privat klinik (visserligen). Tyckte att jag kunde vara med och påverka forlossningsarbetet ganska mycket, testade olika ställningar och så, de hade till och med ett särskilt rum (för de som inte ville använda epidural, var ledigt nästan jämt!) med ett stort badkar och någon ställning om man ville välja att föda ståendes, på huk eller likn. De var öppna för förslag! Jag fick lustgas under förlossningen, men det var också det enda "smärtstillande" jag tog. De var grymt imponerade över att jag valde att inte ta epiduralen som är mer regel än undantag här. Var inte tvungen att säga till om att jag skulle amma utan de var bara glada för att jag valde att göra det.

Fick liksom Schersmin ett eget rum eftersom det ingick i försäkringen. Vi stannade 4 nätter eftersom de tyckte att vi skulle göra det, min sambo sov där första natten. Trodde att jag skulle tycka att det var jättejobbigt att behöva stanna så länge men det var bara skönt. Vi fick hjälp med allt. Behövde inte ta med varken kuddar eller blöjor men kläder och handdukar. Om jag ska klaga på något så var det maten =) Lycka till!!

Svar på tråden Franska tråden