Inlägg från: Sofias bebbe |Visa alla inlägg
  • Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • Sofias bebbe

090808: Vad roligt! Har du några bra tips på aktiviter i Lund. Hur är öppna förskolan?

• Sofias bebbe

Kul; vi flyttar som sagt till Lund om en dryg månad och efter det vill vi gärna träffa andra för lite lek.

• Sofias bebbe

Vi har bott i Luxemburg i 2,5 år så vår yngsta är född här och vår äldsta var bara tre månader när vi flyttade hit. Ska bli spännande att prova på hur det är att vara hemma med barn i Sverige! Var bor ni någonstans? Vi kommer att bo I Lund till att börja med men ska börja leta efter hus så vi får se vart vi hamnar. Det blir Lund-Malmö någonstans i alla fall.

• Sofias bebbe

Haha...jag kan tänka mig att det kan bli dyrt! I Lux har vi ungefär 15 min till ikea i Belgien men det är det bästa stället att hänga på när det regnar här. Sonen blir helt överlycklig när vi ska åka dit. Han får äta köttbullar och leka på leksaksavdelningen och jag hinner titta runt och spendera alldeles för mycket pengar på inredning och en massa svensk mat och godis! Helt perfekt! Ser framemot att besöka det nya ikea i Malmö. Har inte varit där ännu. Vi kommer att behöva en hel del nya möbler när vi flyttar så det ska bli ett roligt nöje!

Vad brukar ni annars hitta på på dagarna? Brukar ni gå på öppna förskolan eller några andra aktiviteter? Något liknande har jag saknat här. Tidigare har vi varit en del på svenska kyrkan men de har inte haft några barnaktiviter i år. Sen har vi en svensk mammagrupp som ses minst en gång i veckan. Vi har också gått på föräldrar-barn gymnastik en förmiddag i veckan. Annars har vi mest träffat andra mammor och barn hemma hos varandra eller i någon park.

• Sofias bebbe

Vad kul att det är fler som är hemma med större barn. Här håller vi på och packar för fullt. Bra tre veckor kvar nu!  Tråkigt att säga hejdå till alla vänner bara.

Paniluk: jag skickade ett meddelande till dig.

• Sofias bebbe

Vad roligt! Vi flyttar som sagt till Lund den 27 sept så efter det vill vi gärna träffa andra.

L78: våra barn är ju nästan lika gamla (två av dem i allafall) Min son är född jan 08 och dottern aug 09

• Sofias bebbe

Jag har en febrig liten tjej här så vi får hålla oss hemma idag. Hoppas att ni hade trevligt och att det blir en nästa gång så att vi får följa med. Trevlig Helg allihop!

• Sofias bebbe

Någon som är sugen på att ses nästa vecka? Vi missade ju tyvärr träffen i Skrylle. Jag har inte så bra koll på trevliga, barnvänliga ställen att ses på i Lund men någon annan kanske har något bra förslag. Vad sägs om på torsdag?

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?