Inlägg från: fisalisa |Visa alla inlägg
  • fisalisa

överrörliga leder..

..min lilla dotter på 6 mån började plötsligt böja sina tummar märkligt långt bak för några veckor sen, en väldigt rollig lek enligt henne.
    På 6 mån besöket hos läkaren på bvc kände hon på henne och sa att hon hade överrörliga leder i hela kroppen.
    Någon med erfarenhet av detta ??

Kom o tänka på att hon e ganska sen med att rulla runt och ligga på mage e det värsta hon vet.
    Mina andra tre barn har krypit vid 6 månader och vart väldigt aktiva, medans denna lilla docka helst bara sitter. Hon sitter jättestadigt men rullar inte runt alls och ligge bara på mage på golvet i ca 3 minuter innan hon skriker o vill ha hjälp runt.

Nu är de inte så att jag har panik för att hon inte kryper, med fyar barn e ja glad så länge hon sitter still, men det som slog mig idag är..kan det ha med henne leder att göra??

Kan det vara så att hennes axlar o höfter inte kan ge henne tillräckligt med stöd ä,när hon ligger på mage o det e därför hon inte snurrar runt eller lyfter överkroppen??!

Va tror ni ??
  • Svar på tråden överrörliga leder..
  • fisalisa

Tack för era svar, man blir ju alltid lite ställd på kant när dt visar sig att lilla bebben inte e riktigt lik sina syskon...borde sluta förvånas efter fyra!! :O

Men det e alltid intressant att höra från andra med liknande erfarenheter.

Lilla Dagny e nog allt en liten Ferdinand, men hon sitter otroligt stadigt och har börjat visa intresse för att stå..så ja antar att hon bara inte kommer krypa på samma sätt som de andra..o helt ärligt så e de rätt gôtt när minsitingen sitter på sin plats ;)
    En stund till iaf!!

Svar på tråden överrörliga leder..