• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 22:23:36 följande:
    ts en skottkärra är inte särskilt dyr....och definitivt inte stöldbegärlig.
    Ny kostar den ca 1700. Jag har köpt den begagnad av en granne.
  • ANOF
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 22:25:28 följande:
    Ts -varför tar du med en skottkärra in i en matbutik?
    Jag kör varor i den så klart.
  • ANOF
    arkeologitjejen skrev 2010-08-12 22:26:50 följande:
    Låste du fast den inne i butiken?
    Nej, varför skulle jag ha med mig ett lås till den?
  • ANOF
    Tirem skrev 2010-08-12 22:26:32 följande:

Hur lång tid tog det för dig att handla sakerna på bensinstationen?
    Hur lång tid tog det dig att laga kärran?
    Blockerade du något för butikens andra kunder?
    Om du smutsade ner runt omkring dig, städade du upp efter dig?

Blev du tillsagd under tiden du lagade kärran eller lär kunder/personalen jobba ifred?

Ja, jag vet inte, men macken ligger inte så nära matbutiken så jag fick gå till bussen. Men man har alltså INTE klagat på att jag hade kärran där för länge så det är inget att diskutera.
  • ANOF
    arkeologitjejen skrev 2010-08-12 22:29:32 följande:
    Du sa ju att du var rädd att den skulle bli stulen.
    Ja, och därför så lämnar jag den inte ute.
  • ANOF
    SunnyBunny skrev 2010-08-12 22:28:29 följande:
    eh vad var det för lyxvariant? Våra i stallet kosta försäg den summan, men de är gigantiska!!!!!!???
    Det är en grön kärra med trähandtag.
  • ANOF
    Stinky skrev 2010-08-12 22:30:15 följande:
    Vad är det för märke på skottkärran?
    Ekeby
  • ANOF
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-13 00:44:26 följande:
    gud så jag har skrattat! i dom lokala matvaru affärena här så kan man knappt komma fram med en barnvagn eller en rullstol. hur fan tar man sig fram med en skottkärra?? jag har riktiga cravings på att testa!
    klart som fan att du blir avstängd TS om du lämnar en skottkärra i butiken, drar i väg på en buss tur, sen kommer tillbaka och lagar den i butiken och handlar för typ 50 spänn.
    Ja du har handlat förlite i förhållande till den hyra d borde ha betalat för att använda butiken som förråd!

vågar man fråga vart i butiken du ställde kärran???
    Det går att komma fram med en skottkärra. Den är mycket bättre än dom vagnar som finns i butikerna som knappt går att köra. Sern så är den inte för bred att få in i gångarna utan den brukar passa ganska bra. Och det är absolut inte stor svängradie som någon skrev.

Jag ställde den där jag märkte punkteringen, det var vid mjölken någonstans.
  • ANOF
    rockmind skrev 2010-08-13 11:51:55 följande:
    varför just en skottkärra? varför kör du inte matvaror i typ en sån där väska på hjul man drar efter sig, om du nu kanske inte orkar bära en kasse...?

du får ursäkta, men jag kan förstå att folk höjer på ögonbrynen om du går in  i en mataffär med en skottkärra.... det tillhör ju trädgårdsarbete
    Varför inte? Jag har ingen annan kärra och tänker inte heller köpa någon.
  • ANOF
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-08-13 12:01:06 följande:
    Nu ska jag vara lite allvarlig. Ts ställ din jävla skottkärra vid cykelstället och ta en kundvagn och lägg ner dina ägg, bröd och smör i kundvangnen.Gå till kassan, betala. Packa ner varorna i en kasse. Gå ut och gå till din skottkärra. Lägg ner varorna i skottkärran och gå sen hem.
    VARFÖR skulle jag göra så? Det är omständigt och är mycket mer praktiskt att ta skottkärran hela vägen i butiken och sen hem igen.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.