• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • ANOF
    SunnyBunny skrev 2010-08-12 21:37:36 följande:
    Vadå kan man bli avstängd från en mataffär ha! Vad har ni för konstiga affärer?
    Ja, det undrar jag också! Jag är nyinflyttad sedan ett par veckor och har handlat där kanske varannan dag, och varken mycket eller lite. Nu senast så handla jag för lite och har därför blitt avstängd.
  • ANOF
    Jazza skrev 2010-08-12 21:40:16 följande:
    Vad köper du, då?
    Ingenting eftersom jag inte får komma in.
  • ANOF
    Waldo skrev 2010-08-12 21:40:55 följande:
    Hur funkar detta rent praktiskt?

Har dom securitas vakter som fysiskt hindrar dig från att komma in i affären?
    Eller stänger kassörskan kassan och går hem när det är din tur att betala?
    Springer dom och låser dörrarna till affären när dom ser att du är påväg?
    Räknar dom ihop summan och säger
    "Tyvärr ANOF, du har handlar för 8,50 för lite det är bara att vända och gå hem igen"

Hur går det till när dom hindrar dig från att handla?
    Jag har inte försökt ta mig in i affären på så många sätt, men jag har pratat med BC igår om avstängningen, och när jag skulle gå in idag så sa personal som såg mig till att jag inte var välkommen.
  • ANOF
    parvati skrev 2010-08-12 21:42:28 följande:
    Innan du blev avstängd så handlade du...
    Ägg, bröd och smör.
  • ANOF
    Hannah76 skrev 2010-08-12 21:46:21 följande:
    Hur mycket tid spenderar du i butiken? Hur uppför du dig?
    Sista gången innan jag blev avstängd blev det lite mer tid än vanligt av olika orsaker som jag inte kunde påverka.
  • ANOF
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 21:51:18 följande:
    bara sådär? ring konsumentombudsmannen! diskriminering av kund., anmäl butiken.
    ja
  • ANOF
    arkeologitjejen skrev 2010-08-12 21:53:07 följande:
    Hur lång tid är "lite mer tid än vanligt" och vad gjorde du medan du befann dig i butiken?
    Det spelar ingen roll, det är oviktigt och dessutom orsakat av något som jag inte kunde påverka, och det var inte heller motiveringen till avstängningen.
  • ANOF
    lövet2 skrev 2010-08-12 21:54:30 följande:
    TS - Har du någon vän eller släkting som kan följa med dig till butiken och prata med dem? Om det har blivit någon missuppfattning mellan dig och personalen, så kanske en 3:e part kan hjälpa till att rätta till allting?
    Jag ska ta med polisen?
  • ANOF
    parvati skrev 2010-08-12 21:57:21 följande:
    Nja det spelar roll om du vill förstå varför affären har stängt av dig.
    Ja, dom har alltså stängt av mig för att jag handlar för lite. Dom har sagt att jag handlar omotiverat lite.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.