10 veckors lov per år - hur får man semestern att räcka till?
Jag är lärare själv och älskar loven! Det är superhärligt att få vara med barnen på loven, och det ska vi absolut inte ta bort.
Jag är lärare själv och älskar loven! Det är superhärligt att få vara med barnen på loven, och det ska vi absolut inte ta bort.
Och ja, man får vara ensam med barnen bitvis. I sommar är jag ledig 9 veckor, maken tar ut 3 veckors semester. Det blir 6 veckor som jag är ensam hemma med barnen, och det gör absolut ingenting. Varför skulle man inte kunna vara ensam hemma med barnen???
Det är väl inte svårt att resa på hösten? Jag har gjortd et flera gånger. Då har jag tagit ut sparad fp eller hel enkelt tjänstledigt.
Det är en fråga om att prioritera.
Här går många familjer ihop och tar hand om varandras barn under loven. Vi är inte med i det, har inte känt behovet.
Jag vill poängtera att barn faktiskt behöver lov. Mina barn älskar sina sommarlov! Varför vill vissa ta det ifrån dem, bara för att det skulle bli enklare för föräldrarna? Livet som förälder är inte enkelt, det är väl bara att acceptera det. Alla har vi svårigheter som ska överbryggas.
Det håller jag med om, Jessa.