• plupp06

Hur kan jag få hjälp med äggdonator?

Millam5 skrev 2010-10-09 10:12:30 följande:
    Om man hittar en "egen" donator så får man starta behandlingen ganska direkt. Det är så min läkare har sagt till mig och därför han uppmanat mig att försöka hitta någon som kan ställa upp. Det är jätte lång kö annars om man bara ska vänta, tyvär.
    Hej, förstår ditt dilemma med att hitta en donator, jag var själv i samma sits förut och har inget bra svar på din fråga tyvärr. Vart ska du göra din behandling? Min gynläkare som skickade remiss för ÄD sa att kön var läng dvs 1 år men när jag kom i kontakt med Huddinge var kön över 2 år, gahhhh!!!  Nu var detta snart 3 år sedan och jag vet att köläget har blivit markant bättre, det skiljer inte alls så lång tid mellan att ha en korsdonator som att stå i vanliga kön. Tror att fler fått upp ögonen för att donera i samband med diverse repotage (exempelvis i vårdguiden).
  • plupp06
    Fru Sveden skrev 2010-10-09 07:36:12 följande:
    Jo att donatorn måse bli godkänd förstod jag, men om det är så att dom får börja med behandlingen med en gång om dom hittar en äggdonator så går det ju ändå fortare än om dom måste stå i kön.
    Tror att korsdonatorn måste donera först innan man får sätta igång, så har iaf jag fått det förklarat, men det kan ju vara olika från klinik till klinik. Sedan kan säkert åldern spela roll, är man som mottagare nära att falla över åldersgränsen så skyndas säkerligen processen på.
Svar på tråden Hur kan jag få hjälp med äggdonator?