Inlägg från: Jessa med 3 |Visa alla inlägg
  • Jessa med 3

1:an STOR hur gjorde ni med 2:an???

Min 2:a vägde 5080g och när jag skulle få nr 3 följdes bebisen noga upp. Jag tror inte att man var så orolig för mig, som fött ett stort barn utan problem, men det är faktiskt onödigt jobbigt för så stora barn i början - de behöver oftast tillmatas för att inte få låga sockernivåer. Inte så kul att behöva sticka en liten i foten flera ggr per dygn... Jag fick igångsättning en vecka före bf och det blev en helt fantastisk förlossning (och hon var liten jämfört med sin bror och vägde "bara" 4100g).

• Jessa med 3

Jag fick ett tillväxtultraljud och då sade läkaren som utförde det att de inte är så exakta. Det är lättare att se om ett barn är för litet än hur mycket "för stort" ett barn är. Vår trea upplevde hon var mer åt det stora hållet och då fick jag tid för igångsättning utan problem. (Då var jag redan lite mogen.)

• Jessa med 3

Jag fick en helt fantastisk förlossning med nr 3, som startade med igångsättning. Jag var redan lite öppen då jag kom in och alltså ganska mogen, men mycket lättsammare förlossning kan man nog inte ha - så man måste inte få en hemsk och utdragen förlossning för att det blir igångsättning. Som vanligt så är det helt individuellt hur man reagerar.

Svar på tråden 1:an STOR hur gjorde ni med 2:an???