• Lottis84

Framåtvänd bilstol?

Hej, ska köpa en framåtvänd bilstol men vilken ska man köpa? Har ni några tips? Någon som inte är bra? Ska man köpa med eller utan armstöd? Är lite inne på Be safe stolen... men den har inga armstöd. Blev så osäker på om det kanske är bra om det finns armstöd?? Vad har ni? är ni nöjda?

• Svar på tråden Framåtvänd bilstol?
  • Lottis84

Annnan: Jasså måste man vänta till dom är 4 år??? Daaaa.... jo jag vet det. Men har en brorson som är hos oss ofta som är 4 år. Så jag tänkte att jag kunde köpa en framåtvänd stol som han kan använda tills min äldsta blir 4 år.

• Lottis84

Annnan: nä var inte menat att vara otrevlig, skulle gjort en smilis =). Sorry! Okej tack för tipsen.

• Lottis84
    Ancilla skrev 2010-09-02 21:24:58 följande:
    Vilka affärer säljer Besafen? LÄste om den att barnet själv kan dra i något handtag så att den blir i viloläge, stämmer det? Ni som kikat på framåtvända stolar, vilken har bäst viloläge så att huvudet inte far framåt om de somnar?

Ancilla
    Besafen finns att köpa i dom flesta butiker som har bilbarnstolar. Jag tror att huvudet kan falla framåt i alla stolar som lixom inte har någon lutning.
  • Lottis84
    Puss och Kram skrev 2010-09-03 11:22:55 följande:
    www.hts.no/se/shops/shops_start.php

Skulle snarare säga att återförsäljare oftast är reservdelsfirmor ex, Meconomen, Micro och Bilmetro. Där jag bor så finns de inte på barnens hus, babyproffsen eller babyland etc. Förklaringen jag fick hade nåt att göra med installationsgaranti som bilfirmorna men inte babyfirmorna kunde stå för när jag frågade.
    Okej.... vi köpte en på babyproffsen iaf
Svar på tråden Framåtvänd bilstol?