• Lottis84

Framåtvänd bilstol?

Hej, ska köpa en framåtvänd bilstol men vilken ska man köpa? Har ni några tips? Någon som inte är bra? Ska man köpa med eller utan armstöd? Är lite inne på Be safe stolen... men den har inga armstöd. Blev så osäker på om det kanske är bra om det finns armstöd?? Vad har ni? är ni nöjda?

• Svar på tråden Framåtvänd bilstol?
  • eec82

skulle valt britax kid plus, som har invinklat huvudstöd ifall barnet somnar så huvudet inte ska falla fram. Du kan ha lite viloläge på den (lite). Tycker de är en superbra stol, du har bra sidokrockskydd även när du höjer ryggstödet då barnet växer.

• Joico

Då undrar jag vilket barn du ska köpa en bältesstol till.. din äldsta är ju bara 2,5år? Han ska åka bakåtvänt ett bra tag till!

• Lottis84

Annnan: Jasså måste man vänta till dom är 4 år??? Daaaa.... jo jag vet det. Men har en brorson som är hos oss ofta som är 4 år. Så jag tänkte att jag kunde köpa en framåtvänd stol som han kan använda tills min äldsta blir 4 år.

• cicci85

Jag valde en Britax KidFix och en Bridax KidPlus. Kollade på besafen oxå och tyckte mycket om den men valde kidplusen eftersom den var 500 kr billigare. Jättenöjd med stolen iaf.

• Joico
    Lottis84 skrev 2010-08-06 13:27:20 följande:
    Annnan: Jasså måste man vänta till dom är 4 år??? Daaaa.... jo jag vet det. Men har en brorson som är hos oss ofta som är 4 år. Så jag tänkte att jag kunde köpa en framåtvänd stol som han kan använda tills min äldsta blir 4 år.
    Du måste inte vara otrevlig Alla vet faktiskt inte det... o då är det väl bra att man informerar, eller?

Till någon annans barn hade jag typ bara köpt Julas bältesstol (har brorsonen ingen egen stol?) eftersom den kanske inte används så mkt, men som stol till mitt eget barn (alltså som används jämt) hade jag valt Cybex Solution X. Alternativt Britax Kid Plus
  • Lottis84

Annnan: nä var inte menat att vara otrevlig, skulle gjort en smilis =). Sorry! Okej tack för tipsen.

• Ancilla

Vilka affärer säljer Besafen? LÄste om den att barnet själv kan dra i något handtag så att den blir i viloläge, stämmer det? Ni som kikat på framåtvända stolar, vilken har bäst viloläge så att huvudet inte far framåt om de somnar?

Ancilla

• Lottis84
    Ancilla skrev 2010-09-02 21:24:58 följande:
    Vilka affärer säljer Besafen? LÄste om den att barnet själv kan dra i något handtag så att den blir i viloläge, stämmer det? Ni som kikat på framåtvända stolar, vilken har bäst viloläge så att huvudet inte far framåt om de somnar?

Ancilla
    Besafen finns att köpa i dom flesta butiker som har bilbarnstolar. Jag tror att huvudet kan falla framåt i alla stolar som lixom inte har någon lutning.
  • Puss och Kram
    Lottis84 skrev 2010-09-03 11:16:52 följande:
    Besafen finns att köpa i dom flesta butiker som har bilbarnstolar. Jag tror att huvudet kan falla framåt i alla stolar som lixom inte har någon lutning.
    http://www.hts.no/se/shops/shops_start.php

Skulle snarare säga att återförsäljare oftast är reservdelsfirmor ex, Meconomen, Micro och Bilmetro. Där jag bor så finns de inte på barnens hus, babyproffsen eller babyland etc. Förklaringen jag fick hade nåt att göra med installationsgaranti som bilfirmorna men inte babyfirmorna kunde stå för när jag frågade.
  • Lottis84
    Puss och Kram skrev 2010-09-03 11:22:55 följande:
    www.hts.no/se/shops/shops_start.php

Skulle snarare säga att återförsäljare oftast är reservdelsfirmor ex, Meconomen, Micro och Bilmetro. Där jag bor så finns de inte på barnens hus, babyproffsen eller babyland etc. Förklaringen jag fick hade nåt att göra med installationsgaranti som bilfirmorna men inte babyfirmorna kunde stå för när jag frågade.
    Okej.... vi köpte en på babyproffsen iaf
  • Ancilla

Tack snälla ni för tips på vart man kan titta på och köpa en BeSafe stol . NI som har den, är funktionen för att kunna få den i viloläge bra? ÄR det lätt för barnet att själv dra i handtaget så den åker bakåt? Vet någon om det är skollnad på priset om man köper den på mekonimen eller på babyland?

Ancilla

Svar på tråden Framåtvänd bilstol?