Föräldrautbildning Hösten 2010
Hösten närmar sig och jag tycker det vore trevligt att samla oss som ska gå föräldrautb. i höst och dela lite tankar med varandra.
Hösten närmar sig och jag tycker det vore trevligt att samla oss som ska gå föräldrautb. i höst och dela lite tankar med varandra.
GreenGal, nej självklart är ni inte ovanliga... alla är vi här aolika anledningar vilket är rätt fantastiskt faktiskt. Idoli- vad kul att det gick bra på samtalet, hoppas ni får köra gång i januari redan då =) Är det någon som vet hur lång tid det tar med att få börja med hemutredningen samt hur lång tid allt som allt tar tills man kan iordningställa alla papper till sin adoptionsbyrå. Förstår att det är olika men på ett ungefär.... nån som kan säga mellan tummen och pekfingret?
Vi ansökte om att få påbörja medgivandeutredningen i juli, eftersom vi var klara med föräldrautbildningen i juni. Beskedet var då att utredningen skulle påbörjas efter sommaren, men just nu väntar vi fortfarande.... Den genomsnittliga tiden det tar att bli utredd är tydligen 7 månader. Kan ta längre, kan ta kortare.
Och sedan någon månad att hitta rätt land och samla rätt papper, antar jag?
Här är en till...
Påbörjade föräldrautbildning i Göteborg i slutet av augusti. För oss är det nog ganska långt kvar till adoption (vi har inte gift oss än och sambon är inte riktigt "där" än), men vi kände att det nog kunde vara en bra idé att gå utbildningen redan nu så att tankarna får en chans att mogna framförallt hos sambon som är mer tveksam.
Kul att ni är igång u GreenGal!
Rimfrost: Typiskt! Ni går kusen vi inte fick plats på, hade varit kul med ett annat ungt par
. Känner igen det där med att mannen inte riktigt är med på noterna, men det ska vi väl råda bot på moahahahaaa! Vi börjar på lördag och ska gå heldagar (intensivare) istället, blir nog bra det med!
Jag blir lite nervös när några skriver att de förberett sig med att läsa den där boken, vi har inte fått någon information om det, har alla gjort det?!
Spännande fortsättning följer...
. Känner igen det där med att mannen inte riktigt är med på noterna, men det ska vi väl råda bot på moahahahaaa! Vi börjar på lördag och ska gå heldagar (intensivare) istället, blir nog bra det med!1 Tea: Nu känns det genast mycket bättre 
. Känner igen det där med att mannen inte riktigt är med på noterna, men det ska vi väl råda bot på moahahahaaa! Vi börjar på lördag och ska gå heldagar (intensivare) istället, blir nog bra det med!I somras när vi åkte bil, tog jag varje tillfälle i akt att läsa högt ur adoptionsboken, och så diskuterade vi tillsammans. Maken läser inte själv, utan jag får läsa högt för honom...