Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?

Jag skrev högskoleprovet i våras och vill minnas att det varade mellan 8.30-16.30. Men det var många pauser mellan delproven och det längsta passet var nog knappt 1,5 timme. Ta med man och barn vetja

• Fröken Småland
    MatildaAn skrev 2010-08-04 09:54:29 följande:
    Åh gud vad skönt att höra!! Vad glad jag blir. När jag berättar om mina planer så rynkar 90% på näsan och tänker "vad idiotiskt".Härligt att höra! Var kom du in på PHS?

Men vadå? Det är ju precis som att ta ett jobb "så länge" tills/om man får det jobb som man helst vill ha. Sen är det klart en ekonomisk belastning att plugga men det lär ju inte omgivningen bli drabbad av. Tycker ofta man hör inställningen att om man inte fått sin utbildning före 30 så är man i princip för gammal, åtminstone här på landsbygden *suckar åt sexfingrade och banjospelande grannar*
  • Fröken Småland

Själv är jag för övrigt 38 år ung och skall börja plugga 3,5 år nu i höst. Inte trots att jag har småbarn utan just därför. Jag vill vara hemma med dem så mycket som det bara går och med distansstudier tror jag att jag har hittat rätt sätt. Omgivningen tycker (självklart) att jag är galen då jag redan har en bra utbildning men jag ser den nya utbildningen lite grann som ett jobb och ett priviligierat sådant snarare än ett måste för att få det jobb jag önskar. Det är liksom vägen dit som är målet, inte målet i sig

• Fröken Småland

Och ja, jag struntar högaktningsfullt i vad andra tycker om mig och min sysselsättning. Ofta tar jag saker och ting ett steg längre bara för att provocera *fniss*

• Fröken Småland
    MatildaAn skrev 2010-08-04 12:25:07 följande:
    Haha bra val där=)  Får man fråga inom vilken inriktning och årskurser? Distans, visste inte att det fanns som val.. Vilken högskola?

Vid högskolan i Falun www.du.se så finns många lärarlinjer på distans (ett-två tillfällen/termin måste man dock till skolan). Jag har valt årskurs 0-6 med inriktningen "Språk, lek och lärande". Det skall bli jättekul!
Svar på tråden Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?