Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?
Jag skrev högskoleprovet i våras och vill minnas att det varade mellan 8.30-16.30. Men det var många pauser mellan delproven och det längsta passet var nog knappt 1,5 timme. Ta med man och barn vetja
Jag skrev högskoleprovet i våras och vill minnas att det varade mellan 8.30-16.30. Men det var många pauser mellan delproven och det längsta passet var nog knappt 1,5 timme. Ta med man och barn vetja
Kolla in på www.studera.nu. Där finns det interaktiva prov från tidigare år
Själv är jag för övrigt 38 år ung och skall börja plugga 3,5 år nu i höst. Inte trots att jag har småbarn utan just därför. Jag vill vara hemma med dem så mycket som det bara går och med distansstudier tror jag att jag har hittat rätt sätt. Omgivningen tycker (självklart) att jag är galen då jag redan har en bra utbildning men jag ser den nya utbildningen lite grann som ett jobb och ett priviligierat sådant snarare än ett måste för att få det jobb jag önskar. Det är liksom vägen dit som är målet, inte målet i sig
Jag skall plugga jordgubbsglass (lärare alltså, på distans)
Och ja, jag struntar högaktningsfullt i vad andra tycker om mig och min sysselsättning. Ofta tar jag saker och ting ett steg längre bara för att provocera *fniss*