Tråden för oss med migrän
Hej
Här kan vi med migrän samlas och dela erfarenheter om att leva med migrän, medicinering, utredningar osv.
Välkomna!
Hej
Här kan vi med migrän samlas och dela erfarenheter om att leva med migrän, medicinering, utredningar osv.
Välkomna!
Startade en egen tråd för oss med migrän då jag gissar på att det är många fler än jag här på fl som har jobbig migrän och jag hittade ingen bra tråd när jag sökte.
Är det någon som har erfarenhet om utredning hos neurolog? Vad gör neurologen? Jag ska få en remiss till en neurolog pga kraftigt ökad migrän, därav undran.
Är det verkligen ingen mer på fl som har migrän?
Jag har egentligen aldrig blivit ordentligt utredd för min migrän. Det var en kompis som tyckte min huvudvärk lät som hennes och jag fick testa hennes migränmedicin som funkade jättebra. Efter det ringde jag min läkare och bad honom skriva ut sån medicin och det gjorde han.
Jag har inte kännt något behov av att prata med läkaren mer än så tidigare då jag bara har haft migrän varannan månad till en gång i månaden. Senaste året har dock migränen kommit oftare och oftare, i början var den dock ganska svag men senaste månaderna får jag ordentliga migränattacker minst en gång i veckan. Jag har också migrän med aura.
Puffar lite för tråden.
Är det någon som har provat akupunktur mot migränen? Jag ska på min första behandling idag och är nyfiken på om det har funkat för någon.