behöver lite råd om min sambos 3 åring
Hej !
Har för en två månader blivit sambo men mannen i mitt liv. Han har en treårig son och jag har en 1 årig tjej.Min sambo är en bra pappa till sin son men vi eller snarare jag har några problem. Treåring är väldigt "pappig" och när han är här så ser bara min sambo honom. Några exempel. Jag och min sambo försöker prata då hittar treåring alltid på saker han vill säga sin pappa och hans pappa avbryter genast med mig och svarar eller hjälper sonen, Hans son sparkar och knuffar oftast min 1 åring. han får tillsägelser men fortsätter ändå...
Sonen skriker ofta åt min dotteroch min sambo kan inte ta upp min dotter i sitt knä när han har sonen här för då blir sonen skogstokig och säger att min dotter är dum och elak. Nästan varje kväll duschar eller badar far och son tillsammans för att sen läsa saga. Min sambo ligger kvar i sonens säng tills han somnat för att min sambo tycker det är mysigt och gör han inte det blir sonen hysterisk. Sonen kommer upp i våran säng varje natt vilket oftast slutar med att jag får ta sonens säng.
Det här var bara några exempel men jag känner mig ensam när min sambos son är här. Min sambo vill nu prova att vara själv med sin son 1 timme om dagen för att se om han lugnar ner sig... Hur ska jag göra och bete mig då min sambo inte förstår varför jag känner mig ensam. Han tycker att jag får all uppmärksamhet den veckan inte sonen är här, så jag borde inte klaga. Och han säger att procentuellt får jag mer uppmärksamhet än hans son . Sambon tycker jag är avundsjuk... Råd Tack !