• Joggi

Född vecka 30+1

Hej!

Hur har det gått för er med era bebisar född kring denna vecka?

Min tjej vägde 1345 gram, 39 cm lång och mår kanonbra. Hon är nu 4 månader.. Har lite funderingar king när ni började med diverse saker, tex smakisar? Och hur gick det?
    Hon är ju bara 2 mån korrigerat men verkar vara intresserad..

Är oxå nyfiken på hur det har gått när dom blivit lite äldre? Med mat och när dom växte ikapp osv..

• Svar på tråden Född vecka 30+1
  • Joggi
    gika l skrev 2010-07-29 15:53:19 följande:
    Hej!

Min lilla tjej är född i 30+3. Hon började äta smakisar när hon var 4 månader (okorr). Hon gillade det och det har inte varit nåt problem heller.
    Hon fyllde 1 år för en vecka sedan nu och äter precis som vilken annan ettåring.

Hon tar in hela tiden på längd och vikt, även om hon inte är helt ikapp så kommer hon att vara det snart.

I utvecklingen så har hon kommit ikapp. Hon kryper, tar sig mellan stolar, går med stöd, "pratar" osv.
    Tack för svaret! Låter ju helt underbart! Varför föddes hon för tidigt?

Gav henne en tesked potatis blandat med ersättning igår och det gick jättebra=)

Innan jag sj fick en dotter född i vecka 30 så trodde jag faktiskt helt ärligt inte att dom klarade sig så bra som dom faktiskt gör! Underbart=) Man vet för lite om allt helt enkelt...
  • Joggi

Tack för alla svar! Är så underbart att läsa alla solskenshistorier=)

Gika - Lika? Hur menade du nu? Hum...

Baby doll, kikar in på direkten!

• Joggi
    gika l skrev 2010-08-05 23:55:47 följande:
    Jag kollade in och såg att du är levertransplanterad.
    Jaha! Är du oxå det alltså? Hur längesen va det? Pga vad, sjukdom? Åh, nu fick jag fram tusen frågor här..... Är ju ganska nytt för mig då jag va helt frisk, och blev akut. Men du har väl kanske läst på min blogg=)
  • Joggi
    Baby Doll skrev 2010-10-05 23:34:36 följande:
    Nu har mina grabbar hunnit bli 6 månader (på fredag) och jag undrar vart tiden tog vägen? Nyss var dom så små att dem nästan var genomskinliga... :)

Hur mår era små prematurer??

www.mybabydolls.blogg.se

Ja man funderar verkligen vart tiden tar vägen! Det går otroligt fort=)

Snart är det vinter och snö och första julen för våra småingar!

Svar på tråden Född vecka 30+1