• lillkorpen

Men vad fan! Bebis utan bilbälte på motorväg!

Anonym (???) skrev 2010-07-25 13:15:50 följande:
    Du har INGEN aning om varför hon lyfte upp bebisen ur stolen, för du passerade bara!

Hur bra bilförare är du som har tid att sitta & se på sånt istället för att ha ögonen på vägen??
    TS skrev aldrig att h*n körde bilen, kan lika gärna suttit som passagerare.

Sedan anser väl jag också att det är bättre att stanna bilen, och sedan göra det man nu ville göra med barnet. Finns väl ingen anledning att riskera barnets liv under färd?
  • lillkorpen
    Rastafairy skrev 2010-07-25 18:21:24 följande:
    jag har tränat min 2 åring som beteendeprob att åka bil och har haft henne i knät många vändor nu för att kunna hålla fast henne när hon fått panikattacker. DETTA VART JAG REKOMENDERAD BVC PSYKOLOGEN PÅ BVC. självklart undrar jag vad andra som ser oss tänker.

Mamman kan ha ordnat nått med bebisen behövt göra nått som du inte såg...va inte så snabb på att dömma!
    Men är inte det olagligt? Ja, alltså måste inte alla sitta fastspända i en bil, annars får man böter? :o

Bara undrar nu alltså, ni kanske har fått nåt läkarintyg eller något som polisen kan ta hänsyn till eller så, annars är det ju lite skumt att BVC rekommenderar er att bryta mot lagen. Om det nu är så, jag är ingen expert.  
  • lillkorpen

Många tänker ju att det inte är så farligt, och klassikern att "man ska bara". Jag såg den här filmen häromdagen, och den borde alla titta som tänker så se:

">

Ger en en del att tänka på. 

Svar på tråden Men vad fan! Bebis utan bilbälte på motorväg!