• jeannette

va tycker ni om namnet Destiny?

jag har presenterat min dotter med namnet destiny men det har varit många som har gett mig den kommentaren som typ?
    ska hon verkligen heta så?

jaggillar den men det gör mig osäkert..
    va tycker ni
    ärliga...

tack

• Svar på tråden va tycker ni om namnet Destiny?
  • mkem

Destiny är ett jättefint namn, kanske inte det vanligaste namnet i Sverige... vilket kanske är anledningen till att folk reagerar. Jag har själv bestämt ett lite annorlunda flicknamn till min blivande dotter och fått flera reaktioner precis som du...

Det handlar om att vidga sina vyer och kanske tänka mer internationellt, tycker jag.

• snart 3 kids

jag tycker det låter lite negativt men vet inte varför.
    säger man det om och om igen så låter det ganska gulligt..
    Svårt när namnen betyder saker då börjar man tänka på det och inte att det är ett namn..
    Jag skulle vilja ha lilly efter min gammelmormor jätte gulligt på engelska men det känns för tantigt på svenska. Vad tycker du?

• Nella

huvudsaken är att DU gillar det tycker jag personligen har jag lite svårt för amerikanska namn men det är min uppfattning.
    Min dotter heter Noor(betyder ljus) och vissa har reagerat negativt på det,men so what? Alla har vi olika tycke o smak!
    Ta hand om er!

• Fialoppan

Helt ärligt..? Jag tycker att innebörden av namnet är fin, men skulle aldrig välja det som tilltalsnamn själv.

• Katja77

Jag tycker att det är fint!

• jeannette

snart 3 kids

lilly är vanlig i latinoamerika o det är en förkortning av kliliana...här en kompis som hennes dotter heter lillit med t i sluten...fint!

*****************'
    nella sant

• jeannette

det finns 89 destiny i hela sverige...

tänker på att leo var inte s påpulärt i sverige..rätt ovanlig men nu man lifter en sten o så kommer det 1000 leo...så det är en mode grej det...

• snart 3 kids

jag trodde att det betydde typ lilja! Blomman alltså

• jeannette

förkortning av liliana menade jag

Svar på tråden va tycker ni om namnet Destiny?