Att beställa journalkopior från sjukhus...
Som jag förstått det har jag rätt och begära kopior på min journal från olika ställen. Stämmer det? Eller kan jag bli nekad att få dem?
Sen undrar jag om någon vet hur det funkar med om det är olika journaler som upprättas på olika avdelningar på samma sjukhus?
Alltså t.ex. när jag var mindre skrapade jag kinden och syddes på barnsjukhuset i Lund. När jag var 9 låg jag på ortopeden en vecka. När jag var 10 låg jag på infektionskliniken en vecka. När jag var 13-14 gick jag regelbundet till en läkare på barnmedicin för att utreda tillväxthormonbrist. När jag var 18 flyttades jag från barnmedicin till Endokrinologen, dit går jag årligen. Jag har besökt KK på samma sjukhus, fött barn och blivit undersökt efter ett missfall.
Finns allt detta samlar i en journal från det sjukhuset, eller OM jag skulle vilja ha utdrag på allt som finns på det sjukhuset, måste jag ringa alla avdelningar då? Nu är det framförallt journalen från Endokrinologen jag vill ha, men jag vill ju ha allt från när jag var 13-14 och började utredas. Det lär finnas _massor_. Finns åtminstone allt det då samlat i och med att det rör samma sjukdomar?
En annan fråga. Om jag skulle vilja ha mina egna journaler från när jag var riktigt liten. Finns de på det BVC jag gick när jag var barn, eller flyttades de jorunalerna med till skolhälsovården, och var finns de i så fall idag?