Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Det där med kräk i halsen har hänt oss också, Embla sover nästan alltid i sin egna säng första delen av natten (om hon inte ätit precis innan hon somnat) och så får hon flytta över till oss efter att hon ätit på natten eftersom jag är rädd att hon ska sätta i halsen igen, har hänt någon mer gång då hon legat hos oss men då har jag vaknat i tid och tippat över henne på sidan.

Embla blev en månad igår =)
    Var på kontroll på bvc och hon är stor våran tjej, 4850 gram och 59,5cm lång, ja det är en lång dam i alla fall som ligger stadigt på den översta längdkurvan.

• drömmaromsmått
    Tintene skrev 2010-11-30 16:38:59 följande:
    Hur stor var hon när hon föddes då?
    Min krabat e också rätt stadigFlört. Förra veckan då han var 3 1/2 månad vägde han 7,8kg o var 64 cm GladHjärta.
    Hon var 55 lång och vägde 4185 gram när hon föddes
  • drömmaromsmått
    körsbärspajen skrev 2010-12-02 14:52:27 följande:
    Är ni ute med de små nu när det är så kallt?
    Japp, häromdagen var vi ute i stortsett hela dagen, eller ja till och från i alla fall, skulle till sjukhuset med min syster, inte bra nyheter 21 år gammal och har fått cellförändringar på livmodertappen för andra gången verkar det som, visar provet positivt och de måste operera igen tar de bort hela livmodern, läkaren ville inte operera eftersom hon är så ung, efter provtagningen satt vi och grät ihop på bvc;s amningsrum, efter det var vi i stallet och tog en promenad, åkte tillbaka till sjukhuset för bvc-besök sen åkte jag och lillan till grannstaden där vi träffade mina jobbarkompisar och fikade samt tog en promenad.

Var borta från 9:30-20:30 stor del av dagen spenderades ute i kylan, Embla fick fårskinnstossor av mina jobbarkompisar så sista delen av dagen låg fötterna varmare i alla fall eftersom det alltid är de som blir kalla.
  • drömmaromsmått

Toksnippa: jag har ju redan grattat på bloggen men man kan inte gratta för mycket så GRATTIS igen =)

Greta: grattis till den lilla tjejen i magen =) vi hade lättare med tjejnamn än pojknamn, fast sen tvärvände vi ju på slutet jag fick i alla fall mitt favoritnamn som andranamn.

• drömmaromsmått

Grattis!
    Vilken chock det måste ha blivit när man har den historien man har, pratade med en ivf-kompis igår under en barnvangspromenad (bejbi08 här på fl) och disskuterade just det där om att bli gravid på egen hand efter ivf, tänk vad underbart att få bli överaskad av graviditeten istället för att ha allt planerat och inlagt på schema.
    Man fylls med lite hopp när såna saker händer andra, tänk om det kunde hända oss också =)

• drömmaromsmått
    Miamorebambino skrev 2010-12-11 16:08:14 följande:
    ja du,choken kom ordentligt.Kunde inte bara tro att jag är gravid.
    Vi skyddade oss inte eftersom hallå 6 år barnlösa.Min killar är tre månader
    vad ska vi göra med en till? hur ska vi görat?
    Så mycket att tänka på
    Men va fan,bebisen är såååå välkommen. Vill att tiden ska gå snabbt nu
    Det blir en Juli barn om allt går bra
    Då är det väl bara att skriva upp sig som gravid på listan för dig igen då =)
  • drömmaromsmått

Vi fick åka till sjukhuset idag för provtagning eftersom vi kan ha blivit utsatta för svininfluensan, jag är vaccinerad men Embla och Martin har inget skydd.
    Var hos en ivf-kompis i fredags och en av hennes döttrar visade sig ha influensan och har legat inne i dagarn, när de fick veta det var influensan sa de att vi varit där i fredags och eftersom mamma jobbar på barnmedicin där de låg så ringde mammas jobbarkompisar till barnläkaren och kollade vad han tyckte sedan ringde de ner till mamma som ligger på IVA med min lillebror som i sin tur ringde mig och sa att vi var tvugna att komma in och ta prov.

Embla är lite småkrasslig och började hosta igår morse och var ledsen hela dagen igår så vi hoppas på att provet visar negativt , svaret skulle nog vara inne imorgon..

• drömmaromsmått

Vi hade tur och provet kom tillbaka negativt och det är en jobbig förkylning istället.. men det räcker till, var på bvc idag och Embla har bara gått upp 35 gram sedan sist dvs ca 1,5 vecka sedan ungefär, så vi ska komma in den 5 januari igen och se så att hon börjar gå upp igen.

Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!