Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Känner mig nästan som en fuskare när jag lägger in mig i listan eftersom vi fick gå vidare till IUID istället Solig

miamorebambino 28 ÅR, 2 IVF-1 ICSI / BF 7/10 tvåäggstvillingar

Drömmaromsmått 23 år, 2 IVF/ICSI, 4 IUID BF 18/10
    Djurgårdsrutan 38 år, 2 IVF/ICSI BF 17/11
    Lillknas 24 år 2 IVF BF 2/2

• drömmaromsmått

Vi slog till på en crescent classic 09 på rean efter att våra vänner köpt en som vi klämde och kände lite på.

• drömmaromsmått

Anaria: jag har likadant nu, får sitta bakåtlutad för att kunna andas och ligga på rygg fungerar inte alls då känns det som om någon lagt ett traktordäck på bröstet.

Tetienne: jag håller tummarna för att det blir idag! =)

• drömmaromsmått

Jag har också bara lagt ut på underkroppen, upptill ser jag helt normal ut fortfarande men rumpan och låren har fått sig en riktigt hejdundrans tillväxt, inte så kul men det kunde ha varit värre antar jag.
    Beror väl mest på att jag inte kan gå särskilt mycket..

Min morfars sambo gratulerade mig häromdagen till att ha klarat mig hittills utan att "lägga ut" som många andra kan göra, men som sagt det sitter lite lägre så folk tänker nog inte på det så mycket, ja förutom jag själv då som tänker på det varje morgon då det ska väljas kläder för dagen.

• drömmaromsmått

Mitt jävla jobb förföljer mig ju överallt och strular!

Nu är jag skitless på det här, vet inte om jag berättade om att de ringde från ledningen för någon vecka sen för att kolla hur jag är anställd för arbetsledaren hade ringt och frågat om h*n behövde skicka in en ansökan om föräldraledighet för min del eftersom jag inte är anställd utan "inringningspersonal"
    Vad jag vet så har jag haft fast anställning sen jag började där och det var vad de hade på papper hos företaget också så de var tvugna att kolla med mig så det inte blivit fel.

Fan vad less jag blev då, arb-ledaren gör verkligen allt för att jag inte ska komma tillbaka till jobbet sen, när jag skrev i förra månadens papper så fick jag t ex ta med mig alla mina saker därifrån, kändes konstigt eftersom den andra tjejen som fått barn fick behålla sina saker där men jag var tvungen att rensa ur allt.

Idag pratade jag med min handläggare på FK och ringde till arb-ledaren sen och sa det att jag hoppas på fortsatt sjukskrivning men att man aldrig vet med FK men lugnade med att säga att om det inte blir godkänt så plockar jag ut mammadagar för jag klarar inte av att jobba.

Ja men det hade ju arbetsledaren räknat med och nu kommer det roliga, h*n har inte räknat med att jag kommer tillbaka alls.

- Jo men ni ska ju flytta sa h*n (Öh nej inget sådant är bestämt vi har snarare pratat om att bo kvar så att M kan skifta några jobb innan vi flyttar upp till jämtland där urvalet inte är lika stort)
    - Men ni vill väl inte ha barn här som ni bor nu (Ursäkta?? du har inte ens sett vår lägenhet och visst det är en tvåa och det klarar vi oss på ett tag dessutom ska både min pappa och min farmor flytta så har två hus som vi kan få ta över om vi vill)
    - Ja vi får se du är ju ändå bara tillfällig (VADÅ TILLFÄLLIG??? hur jag vara tillfällig när jag inte har något slutdatum på mitt anställningskontrakt??)

Sen att jag har funderat på att leta nytt jobb pga hur elak arb-ledaren varit sen jag blev gravid är ju en helt annan femma men arb-ledaren har ingen rätt att försöka få min anställning till tillfällig och på så sätt bli av med mig.
    M tycker att jag ska tillbaka dit hur mycket bråk det än må bli bara för att få revansch, och jag vet ju att jag har rätten på min sida och även mina kollegor.

Mina hormoner bara bubblar av irritation just nu...

Ursäkta det långa inlägget... och lite luddiga kanske.

• drömmaromsmått

Min mage tog paus på växafronten ett par veckor men nu har den kommit igång igen =)
    Lägger in en bild jag också då, den är från förra veckan dvs v30.

• drömmaromsmått

Idag prisar vi högre makter att det är cirkus 9 veckor kvar till ankomst (förhoppningsvis) och så går vi och duschar ur spyorna ur håret... jag trodde vi kommit förbi den värsta delen nu med illamåendet men nej vi hoppar på den karusellen en gång till.

Underbart.

• drömmaromsmått

Imorgon är det dags för RUL =)
    Ska bli så roligt, bara längtar efter att timmarna ska gå så att vi får kolla in till Lillor igen!

Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!