• Hercule

jag låg med min kusin - hur ser ni på saken??

La Lola skrev 2010-07-23 09:49:04 följande:
    Mina barn har 2 kusiner.
    Det finns fler karlar än så här i världen.
    Ja, men det var inte det det handlade om.  

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Hercule
    La Lola skrev 2010-07-23 09:50:04 följande:
    Så jag blev ovettig nu pga att jag inte förstår hur man kan vilja pippa med sina kusiner o hoppas att mina barn aldrig kommer göra nåt så äcligt?
    Okej.
    Nej, jag förstår att du hoppas det. Men från att hoppas att ens barn inte gör en viss sak till att säga sig beredd att bryta med dem om de gör det är steget ganska långt. 
  • Hercule
    La Lola skrev 2010-07-23 09:55:40 följande:
    Inte om de väljer att göra nåt så dumt näe.

Jag skulle känna lika om de förgrep sig på ett barn eller hade sex med ett djur.
    Men det är ju inte övergrepp att ha sex med sin kusin, till skillnad från att ha det med ett barn eller djur (lägg dig inte i det här nu anof!)  

• Hercule
    La Lola skrev 2010-07-23 09:58:07 följande:
    Näe det är inte övergrepp men det är äckligt i min värld.
    Fast det är inte äcklet som skulle få mig att bryta med någon som begått övergrepp, det är att de tar sig rätten att bestämma över en annan människas kropp. 
  • Hercule
    Isanje skrev 2010-07-23 09:59:31 följande:
    Man kan känna skulle mina barn göra si eller så hade jag aldrig mer velat se han eller hon Så känner även jag,ifall något av mina barn hade våldtagit någon, slagit sin partner bla. Men om Gud förbjude den dagen kommer,tror ni jag hade gjort det? Kanske kanske inte. Det vet man aldrig. Kärleken till sitt barn är stor. Enorm. Man kan aldrig veta hur man hade reagerat så att komma med påhopp och elakheter mot La Lola för vad hon känner är fult. Däremot om (peppar peppar) den dagen kommer och La Lola faktiskt klipper banden till sina barn,det är en annan sak. Hon har inte gjort det ännu. Utan förklarat hur hon känner om hennes barn hade insett en sexuell relation till sin kusin.
    Fast det är ju just det ... jag hade nog haft större förståelse för någon som faktiskt befann sig i situationen och var förstörd och till och med hade svårt att se på sina barn än för någon som kallt konstaterar att "om det händer så kommer jag att bryta med dem". 
  • Hercule
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-23 10:12:39 följande:
    Vad spelar det för roll om två vuxna människor väljer att ha sex med varandra? Varför ska andra bry sig om det?
    För att de startar en tråd på Familjeliv och frågar vad andra tycker om det. 
  • Hercule
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-23 10:24:47 följande:
    Visst kan man säga det, givetvis. Det är när man börjar prata om att personerna som är inblandade är äckliga eller att man vill lagstifta mot det som problemen infinner sig.

Man ska nog tänka tanken en gång till om man grundar sitt motstånd till kusinsex på hur man själv känner inför sina egna kusiner.
    Fast även om jag inte har några moraliska problem med situationen då jag med logiken ser att det inte skadar någon, så tycker jag att tanken är äcklig. Då anser jag att jag kan svara att det är äckligt även om jag inte ser något moraliskt fel med att ha sex med kusiner om jag får en direkt fråga. 

Om man inte vill veta ska man inte fråga, ELLER formulera frågan på ett sätt så att det framgår att man bara vill diskutera de moraliska aspekterna. Annars talar jag om HELA min reaktion och inte enbart den logiska delen.   

• Hercule
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-23 10:37:56 följande:
    Jag har inga större problem med att man kallar det för äckligt, det är när man låter det gå till dolda eller inte så dolda personangrepp jag reagerar.
    Alltså, jag skulle nog kalla det personangrepp att säga att folk är äckliga ... faktiskt. 
  • Hercule
    I Blackrose I skrev 2010-07-23 10:40:28 följande:
    Ok, jag vill gärna veta vad det är som är äckligt om du vill förklara?
    Kan du förklara alla dina känslor?  
  • Hercule
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-23 10:42:25 följande:
    Ja, givetvis, det är ju det jag menar. Men är det personangrepp att säga att man tycker att handlingen är äcklig?

Säger man att personen är äcklig om man säger att man tycker att det är äckligt att äta larver och någon sedan gör det eller är det själva handlingen att äta larver det handlar om?

Det är en viss skillnad där i min mening.
    Fast jag tycker att du är äcklig som äter larver. 
Svar på tråden jag låg med min kusin - hur ser ni på saken??