Förstår ni varför det är så?
Folk reagerar för att en 16 åring är oftast inte mogen för att ha barn. Men kul för er att ni är det.
Folk reagerar för att en 16 åring är oftast inte mogen för att ha barn. Men kul för er att ni är det.
Jag var 16 år när jag blev oplanerat gravid. Jag kan inte rekommendera andra 16 åringar till att planera barn. Jag har klarat mig väldigt bra, men det var långt ifrån så lätt som många 16 åringar tror att det är. Min situation blev inte alls som tänkt då jag och pappan separerade. Men jag tackar gud för mina älskade föräldrar som ställt upp i vått och torrt!
Att du jobbar extra på kvällarna kommer inte att förändra din SGI. Du kommer att få leva på runt tre tusen i månaden + barnbidraget. Ingen saftig inkomst. Då får vi hoppas att din kille har jobb och kan lägga ut resten av kostnaderna. Barn kostar. Bara ett paket blöjor kostar allt från 75-140:- beroende på vart man köper dem. Sedan kanske du inte kan amma. Ett paket ersättning kostar runt 50:- och ett paket räcket inte länge. Sedan tillkommer försäkring, kläder, mat, dagiskostnader när barnet är gammalt nog för dagis osv. Sen kostar bostad, el, mat, hemförsäkring och annat som ni behöver.
Säg att du tar paus från pluggandet när du är föräldraledig. Är du beredd på att det blir tufft att plugga med barn? Egentid när man har barn blir mer en bristvara.
Har du och din kille tänkt på allt det här? Jag vill absolut inte sitta med pekpinne och säga si och så. Men det är inte lätt att bli förälder när man inte har en fast grund att stå på.
Din mamma ska vara mammaledig? Du vill SÅ gärna ha barn, men tar inte den stora möjligheten att vara föräldraledig?
Jag förstår inte vitsen med din tråd.. För du kan inte ta till dig att det faktiskt finns dem som inte delar samma uppfattning som du. Och nej, du verkar inte särskilt mogen för din ålder..