Inlägg från: Swedish down under |Visa alla inlägg
  • Swedish down under

Förstår ni varför det är så?

Ts, jag gissar pa att du sakert bor pa en liten ort dar de flesta skaffar barn tidigt och att arbetslosheten ar relativt hog och folk generellt sett ar lagutbildade...? Kanske later fordomsfullt men det ar det statistiken visar bland unga modrar. Om sa ar fallet, vill du inte mer?!
    Har du motivation, drommar osv? Varfor kan du inte vanta i alla fall tills du gat ut gymnasiet?

Missforsta mig inte, jag tycker inte att en mor har en alder och att man inte maste ha "levt klart" innan och vanta i hundra ar bara for att innan man skaffar barn. MEN en gymnasieutbildning kan val inte skada? Det ar svart att fa bra jobb utan utbildning och speciellt utan gymnasieutbildning. da ar det knappt att du far jobb pa ICA, och mer an sa vill du val?

• Swedish down under
    Byhlin93 skrev 2010-08-01 14:39:42 följande:
    Min mamma har ställt upp på att vara mammaledig istället för mig, så JAG kan gå i skolan. jag kanske inte ens behöver ta ledigt?! 
    Men VARFOR ska du skaffa barn om du tanker lata mormor vara mamma-ledig istalet???

Du blir sakert en toppenmamma oavsett nar du skaffar barn. En mamma har ingen alder. Personlig anser jag det nog ar battre att skaffa barn relativt ungt an sent (for da blir det nog en chock att helt plotsligt behova ta hand om en annan om man har levt och bara haft sig sjalv att tanka pa sa lange, inte att den mamman blir samre. men det ar nog jobbigare att vara aldre speciellt att vara aldre och vara gravid och vara vaken langa natter osv...), men alla kan vara jattebra mammor!!!

Men personligen som svar pa din fraga om VARFOR sa hade jag om jag vore dig gatt ut gymnasiet pa. Utan en gymnasieutbildning har man inte mycket att komma med tyvarr. Det ar ju liksom grundlaggande.

Har dina vanner barn och ar unga? Om det ar sa sa forstar jag din barnlangtan for har andra barn i sin narhet sa blir man faktiskt mer sugen. sjalv blev jag barnsugen nar jag hade praktik pa MVC.
  • Swedish down under

I tillagg vill jag bara saga att man kan plugga med barn aven pa hogskoleniva. Men en gymnasieutbildning ar ju sa himla basic att det kanns som att man maste ha det for att komma nagonstans vettigt i livet... men det ar ju bara vad jag tycker.

Svar på tråden Förstår ni varför det är så?