Förstår ni varför det är så?
Jag tycker att alla gör som man vill och känner sig redo för.
men det enda som jag tycker är att man iaf bör vara myndig. Då är man iaf "vuxen" på papper om man säger så och det underlättar lite vad det gäller jobb, bostad mm mm
En annan sak är att man också bör gått ut skolan och helst har fast jobb osv. Allt detta är enbart för att underlätta för dig. Men som du själv säger, så är det du som får leva livet och vill kämpa, så då är det väl bara att köra då.
du kommer säkert gå ut skolan endå en vacker dag och så småningon ha en fast tjänst. men pengar är ett måste idag i vårat samhälle och inte är det roligt att hela tiden behöva vända och vrida på slantarna för att få mat på bordet. Kläder och söta gulliga baby grejer är bara att säga hej då till. (inte kul) så länge inte din mamma eller svärmor måste/behöver köpa allt åt dig.
lycka till hur du nu än gör! Men mitt tips är att du väntar några år till iaf, så du har det nödvändigaste, så som bostad, jobb, skola klart mm för att inte behöva vara beroende av andra eller av bidrag. (bidrag, som betalas till dig, som kommer från mig och alla andra som jobbar) Driver lite med dig nu, men du fattar