• hysteria

Förstår ni varför det är så?

Får jag fråga varför ni har så jävla bråttom? Du är SEXTON år, du är inte ens myndig än! Jag tyckte med jag var så mogen och kunde allt. Jo visst.
    Och ni kommer TROLIGTVIS ha en lägenhet till hösten men en bebis behöver DEFINITIVT ha någonstans att bo, och att du ska jobba efter skolan är väl bra men hur långt tror du dom pengarna kommer räcka?

Får man fråga hur länge du och din kille varit tillsammans? Är det lika roligt om ni gör slut och du ska själv ta hand om ett barn inte minst ekonomiskt?

Ni kan ju börja med att flytta ihop och se att förhållandet verkligen håller.

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • hysteria
    Byhlin93 skrev 2010-07-24 02:41:20 följande:
    Jag har tänkt och jag ska gå på gymnasiet igen, när barnet är ett år. Men undrar bara en sak : tänk om jag skulle komma och säga att jag blev oplanerqt gravid - skulle ni stötts mig då eller säga samma sak som ni säger nu? :p vet att ingen av er dömer mig, jag bryr mig inte överhuvudtaget men jag förstår inte att om jag som sexton åring planerar barn - vad har ni med det att göra? :) låter inte som om ni ger mig råd, mest för att övertyga mig. Kram
    Det finns inga direkta råd att ge förutom att vänta, inte som är vettiga ialla fall. Att planera barn utan en stabil grund är vansinne. Det hade du också förstått om du var mogen nog.

Det är ett jädra jobb att gå i gymnasiet med barn hemma, sen är det väldigt långa timmar för en ettåring att vara på dagis. Jag gick sista året på gymnasiet med en ettåring och det gick nätt och jämt, men det var bara ETT år.

Hur ska ni försörja er när barnet är fött?
  • hysteria
    AnnaT skrev 2010-07-30 12:29:39 följande:
    Varför kommer det vara svårt att plugga utt gymnasiet för?

Jag har två barn och jag ska börja plugga nu efter sommaren, man kan ju faktiskt börja plugga när men är mamma ledig man behöver ju inte ta allt på en gång eller hur.
    Det ÄR svårt att få studietid när man har småbarn hemma. Vill man dessutom inte bara "klara" gymnasiet utan också ha bra betyg så blir det ännu svårare. Blir barnet sjukt MÅSTE du vara borta från skolan, En del barn är sjuka varje vecka och det skulle inte påverka skolgången? Jag har själv läst sista året på gymnasiet med småbarn och det är inte lätt att hinna med. Du har inte ens börjat plugga och ändå uttalar du dig?
  • hysteria
    AnnaT skrev 2010-07-30 12:51:35 följande:
    Ja eftersom att det finns olika sätt att plugga gymnasiet på så uttalar jag mig pluggar man på distans så är det ju betydligt lättare än om man går i skolan 5 dagar i veckan eller hur!
    Det vet jag inte eftersom jag inte har pluggat på distans. MEN behöver man ingen studietid om man pluggar hemma? Kom tillbaka när du har klarat gymnasiet och säg att det inte var tufft.
  • hysteria
    Freja87 skrev 2010-07-30 13:12:46 följande:
    Det är väl tufft att jobba och ha barn samtidigt också?
    Ja men oftast gör du klart jobbet och går hem, i skolan har du saker att göra hemma med. Det finns en anledning att de flesta tonårsmammor inte går klart gymnasiet
Svar på tråden Förstår ni varför det är så?