Inlägg från: Mummyfied |Visa alla inlägg
  • Mummyfied

Förstår ni varför det är så?

Boende och ekonomi är ju självklart något man ska ha sett till att ha ordnat innan man planerar barn,  så det är ju bra att ni har det. Däremot kan jag tycka att  man är rätt omogen som skaffar barn när man är just det; omogen. Man är fortfarande ett barn själv när man är 16 år och de som haft ett par år på sig att utvecklas själva först inan de ger sig in i föräldrarollen brukar ofta inse det. Varför så bråttom? Du kan vänta tills du är åtminstone 18, myndig och teoretisk vuxen och fortfarande vara ung. Det hinner hända väldigt mycket på bara ett par år.

• Mummyfied
    Byhlin93 skrev 2010-08-01 14:39:42 följande:
    det kan vara klokt för mig och vänta. Men jag har väntat i över TRE år för att få barn. jag ville ha barn när jag var tretton, men jag tänkte att jag var för ung och ville iallafall gå ut grundskolan innan jag skaffar barn. Blev med barn när jag var fjorton, men gjorde abort och det var riktigt jobbigt. Använde preventivmedel från den tiden tills nu, så ni kör vi bara på och se om vi kan skapa något mirakel och ta hand om det så gott vi kan.

Ni kanske inte tror att jag kommer att göra mitt bästa, ni kanske tror att jag kommer skita i mitt barn och gå ut och festa. Men så är faktiskt inte läget. Jag VET att jag är ung, och jag VET att jag fortfarande har  3 år kvar på gymnasiet. men jag kan ta ledigt där ifrån 1 år, innan jag går vidare och tar studenten och har en utbildning. Min mamma har ställt upp på att vara mammaledig istället för mig, så JAG kan gå i skolan. jag kanske inte ens behöver ta ledigt?! Ni har ingen aning om hur jag är, eller hur mogen jag är, eller hur stort ansvar jag faktiskt har.
    Så jag ber er, att ge er med att komma med riktigt otrevliga kommentarer som jag kan ta illa upp av.

Jag har en lång livserfarenhet, till skillnad av dom flesta ungdomarna, för jag har inte haft en barndom som dom. Jag ska skaffa barn och jag SKA klara det. Vare sig ni tycker det eller inte, så ska jag faktiskt det! :)

Skönt det kändes att skriva av sig lite faktiskt, men nu vet ni hur det ligger till. om ni vill veta vad som har hänt så får ni gärna fråga mig, varför jag inte har haft en perfekt barndom som de flesta. Jag är inte omogen och dum, jag är  mogen och smart! :)
    Varför ska du då skaffa barn om du ändå planerar att din mamma ska vara föräldraledig och inte du själv? Hur var det nu, vilket var viktigast för dig, barnet eller skolan?
Svar på tråden Förstår ni varför det är så?