• Starkast

Insomningstabletter

windfalls skrev 2010-07-17 23:48:05 följande:
    Har under en längre tid haft jätte svårt att somna in på kvällarna, mycket pga att jag mår ganska psykiskt dåligt. Jag ligger och grubblar, tänker och funderar.
    Blev misshandlad av min dotters pappa i slutet av graviditeten och håller nu på att bearbeta allt så det är mycket som kommer tillbaka nu.
    Hur som helst så kontaktade jag min husläkare och han skrev ut insomningstabletter (Zolpidem Sandoz). Nu har dom legat i mitt medicin skåp i ca en månad och jag har fortfarande inte vågat ta dom. Är livrädd för att jag inte ska vakna ifall dottern min vaknar. Så därför undrar jag om det är någon annan som ätit liknande piller som vet om man vaknar lätt eller om man sover tungt som en sten? Läkaren kunde inte svara på det utan han menade att det va olika från person till person.

Jätte tacksam för svar!!

// En trött jävel ;) 
    Japp.
    Nästan varje natt.
    En insomningstablett är inte som en sömntablett.
    Jag vaknar. Jag kan mäta blodsocker på mitt barn och ev. åtgärda det.
    Lite vinglig och sluddrig i talet kan jag vara. Men det går.
  • Starkast
    MrsAlonso skrev 2010-08-07 12:33:54 följande:
    antagligen för att övertrötta utmattade mammor inte tillhör patientgruppen egentligen, i sverige är det relativt nytt som läkemedel och förskrivs främst till ålder 55+
    kallas ibland "jetlag" medicin hjälper kroppen ställa om och hjälper dig somna lättare, många som reser mellan oika tidszoner tar dem för att skona kroppen från tidsomställningarna.. sök på melatonin så finns mer info.
    LYCKA till!!
    Fast Melatonin har använt länge i Sverige. Men från andra företag med andra namn.
Svar på tråden Insomningstabletter