• windfalls

Insomningstabletter

Har under en längre tid haft jätte svårt att somna in på kvällarna, mycket pga att jag mår ganska psykiskt dåligt. Jag ligger och grubblar, tänker och funderar.
    Blev misshandlad av min dotters pappa i slutet av graviditeten och håller nu på att bearbeta allt så det är mycket som kommer tillbaka nu.
    Hur som helst så kontaktade jag min husläkare och han skrev ut insomningstabletter (Zolpidem Sandoz). Nu har dom legat i mitt medicin skåp i ca en månad och jag har fortfarande inte vågat ta dom. Är livrädd för att jag inte ska vakna ifall dottern min vaknar. Så därför undrar jag om det är någon annan som ätit liknande piller som vet om man vaknar lätt eller om man sover tungt som en sten? Läkaren kunde inte svara på det utan han menade att det va olika från person till person.

Jätte tacksam för svar!!

// En trött jävel ;) 

• Svar på tråden Insomningstabletter
  • windfalls

Ja men vad finns det för alternativ till insomningtabletter?

Jag fick utskrivet 10mg, men läkaren tyckte att jag skulle testa med en halv tablett först och funkar inte det ska jag ta en hel. Men du vaknar även om det bara skulle ha gått en timme efter att du tagit tabletten? 

• windfalls

Okej, men skulle du vakna om barnet vakna och den inte låg i samma rum? Men efter ett par dagar så blir man "normal" igen? Gud, tycker sånt här är så läskigt, men vad ska man göra, man måste ju orka ta hand om barnet också.

Hehe, gödsel lät ju inte som det godaste men det kan ju kanske vara värt det :D 

• windfalls

Okej, men det känns ju skönt att höra =) 

Jo jag är ensamstående så tänkte att mor min får sova här första natten, men då kom jag o tänka på att tänk om dottern inte vaknar nå den natten, hehe då vet jag ju i alla fall inte om jag vaknar.

Ni som har tagit dom här tabletterna, hur mår ni dagen efter? Och ifall ni har fått avbruten sömn under natten när ni tagit tabletten har ni varit som lik dagen efter då? 

• windfalls

Tack för alla jätte bra svar. Dock hade jag inte räknat med så många svar men det är ju jätte bra, men nu blir man ju lite osäker på vad man ska göra bara i tanke på alla olika svar :D 

Men måste göra någonting snart för man orkar inte mycket längre, somnar nån gång mellan halv tre och halv fem och sen vaknar tösa vid sju så det blir ju inte många timmars sömn.  

Men samtidigt känner man sig dum om man ska ringa läkaren igen utan att man ens har testat dom här och be han skriva ut något annat. Det blir ju jämt så att man får känslan av att alla andra tycker att man är så larvig och man inbillar sig osv, men antagligen är det väl inte så.
    Får hoppas på att läkaren förstår min oro och ger mej något annat istället :) 

Svar på tråden Insomningstabletter