• straw2008

Rädd för allt!

Jag blev livrädd för förlossningar då jag förstod hur barn kommer ut Rynkar på näsan

Vi löste det genom planerat KS, är du lika rädd för det?
    HAr FÖR många väninnor som blivit förlösta med tång/sugklocka spruckit till rumpan o tillbaka men även bara att de inte lyssnat på dom (finns minst en bm som småskrattade då min väninna vrålar av smärta, enligt bm är man nära när man vrålar så o då har bm rätt att småskratta) för att själv ens tänka på vaginal förlossning.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Teskedsmamman skrev 2010-07-15 18:42:03 följande:
    Jag är förlöst med tång och sprack endast för 4 stygn, själva sprickningen kändes inte bland alla hormoner som sprutade i kroppen under förlossningen.

Självklart är man orolig för något som man inte känner till, föda barn gör ont, men då kan man be om eda och tar den ordentligt (vilket den gör i merparten av fallen) så kan man tom sova under tiden man öppnar sig, det gjorde jag....

Gå på samtalen, lyssna inte på oroskorpar som t ex straw2008 (som tydligen har en hel hög vänninor som spruckit totalt - vilket är väldigt ovanligt = 2-5% av förstföderskor vilket är ungefär lika många som får missfall efter 12 veckors graviditet) och se till att få prata, prata och prata....

I slutändan upplever merparten av alla kvinnor att det är häftigt att föda barn. Jag har fött två vaginalt, min första med snitt och snittet var tom värre än att hålla på i 113 timmar och förlösas i slutändan med tång. Det var mer smärta under längre tid inblandad.
    Oroskorpar??

Jag har 3 nära väninnor som blivit riktigt illa tilltygade, en förlöstes i danmark med sugklocka o hon kunde inte varken göra nr 1 eller 2 på toaletten på över 1 år efter förlossningen.

En annan väninna (hon de skrattade åt) blev sövd direkt då barnet var ute o hon syddes med 40 stygn under första operationen in samt utvändigt, har desan dess haft två narkoser till då hon lappats ihop och korrigerats.. hennes barn är inte ens 1 år.

Tredje väninnan hade bara så avskyvärd förlossning att hon vid sin andra förlossning (1mån sen) vald KS utan att blinka.

Tror knappast dessa tillhör en minoritet.

Önskar TS stort lycka till, men det kan ju vara bra att a en katastrofåtgärd om modet brister.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Rädd för allt!