5-års trots?
YES! Jag är inte ensam om det Min snälla lilla tjej som aldrig har hittat på hyss har blivit förvandlad. Igår höll jag på att bli tokig. Hon slängde en plasttallrik med sand i huvudet på en pojke ute på lekplatsen. Hon ljög för mig upprepade gånger, trots att man frågar om det verkligen är sant. Hon tog sin kompis dricka, hällde över i sitt glas och när jag sa till henne att ge tillbaka drack hon upp det samtidigt som hon tittade på mig. Säger jag till henne att göra eller inte göra något blir resultatet heeeela tiden att hon gör tvärtemot. Hon struntar fullkomligt i mig, ignorerar mig. Säger att jag inte kan bestämma över henne och när jag säger att jag faktiskt kan det eftersom jag är hennes förälder ser hon alldeles chockad ut. Får hon inte se en till tecknad film kan hon ställa sig och gallskrika på mig innan hon stormar iväg som en riktig fjortis och smäller igen dörren till sovrummet. Och jo, jag brukar va rätt pedagogisk, lyssna, förklara och vi beter oss som folk här hemma. Men det verkar kvitta, hon måste bete sig så här iaf. Förmodligen behöver hon kräva sin självständighet och kolla vad hon får igenom här hemma.
Och i nästa sekund vill hon gosa med mig och säger att hon älskar mig. Tack o lov för de stunderna i tider som dessa