Hjälp mig att bli av med mina hjärnspöken
det du beskriver är ju två helt normala förlossningar.
Jag tror att en del kan hjälpa att du faktiskt inte sätter några fantasier och ideer om hur en förlossning BORDE vara, man kan ha en drömförlossning även fast den inte blev alls som man föreställt sig... - utan lämna det helt öppet. Allt som inte innebär någon fara är helt normalt förlossningsförlopp helt enkelt.
Jag kan också tipsa om att du skriver ett förlossningsbrev och där tycker jag att du ska förklara att du gärna vill vara delaktig i dom beslut som tas och att du behöver få veta vad som händer och varför. Mycket av det folk anser vara att tappa kontroll är helt enkelt att man inte får någon information. Men om du är med och frågar och pratar och på så sätt är aktiv i din egen förlossning så kommer din egen inre panik att bli bättre.
Sen tror jag också att du kan läsa här i folks bloggar här på familjeliv om tjejers förlossningar, att läsa om liknande händelser och att läsa om hur DE har hanterat det hela kan också ge perspektiv på saken och ge dig viss vägledning och information.