Alyana skrev 2011-03-10 11:35:18 följande:
Det är otroligt egentligen att vi kan ge våra barn mat från våra egna kroppar!
För att inte tala om att tillverka dem.....
Men här (och för många) är det inte helt problemfritt heller tyvärr. Har altid lite ont i vänster bröst vid amningen...
Måste alltid avbryta min bebis lite tidigare för att det gör för ont.
Ingen problem med höger! Är opererad (godartad tumör) precis under vårtgårdens kant och misstänker att det tyvärr på ngt vis kan orsaka smärtan jag kännner.... Är opererad för samma sak även på höger bröst men högre upp på bröstet och där är det alltså inga bekymmer. Får väl vara glad för det iaf!
Men visst är det otroligt och så mysigt för de små barnen...
Stackars män som varken kan bära, föda eller amma sina barn.
Bara några dagar efter jag skrev det ovan så slutade det helt att göra ont och det började bli bara mysigt.
Tog ganska exakt en månad från det hon var född.
(Klarar man de första veckorna så brukar det nog för de flesta släppa med smärta och obehag och de små ätter heller inte lika ofta...)
Nu är det såå härligt och känner jag bara att jag har tid (har två äldre barn också) så njuter både lillan och jag av amningen och ffa är det jätteskönt och avslappnande att amma liggande i sängen tätt tillsammans och jag ser hur hon njuter och klämmer med sin lilla hand om bröstet.
Kärlek!!
Nu har hon börjat att studera mitt ansikte när hon har ätit klart och så ler hon och ser alldeles överlycklig ut, nästan drogad av bröstmjök och mys!
Hon blir tre månader nu den 14.e.