Inlägg från: infragilis |Visa alla inlägg
  • infragilis

Det är SÅ härligt att amma!

Alyana skrev 2011-05-11 22:17:34 följande:
    Bara några dagar efter jag skrev det ovan så slutade det helt att göra ont och det började bli bara mysigt.Glad Tog ganska exakt en månad från det hon var född.

(Klarar man de första veckorna så brukar det nog för de flesta släppa med smärta och obehag och de små ätter heller inte lika ofta...)

Nu är det  såå härligt och känner jag bara att jag har tid (har två äldre barn också) så njuter både lillan och jag av amningen och ffa är det jätteskönt och avslappnande att amma liggande i sängen tätt tillsammans och jag ser hur hon njuter och klämmer med sin lilla hand om bröstet. SoligHjärta Kärlek!!

Nu har hon börjat att studera mitt ansikte när hon har ätit klart och så ler hon och ser alldeles överlycklig ut, nästan drogad av bröstmjök och mys! SkrattandeKyss

Hon blir tre månader nu den 14.e.
    Ja, visst blir man alldeles varm och lycklig när bebis ler som tack för amning! Hjärta
  • infragilis
    Farfalla skrev 2011-05-11 23:32:04 följande:
    Mitt andra barn..

Finns det bättre sätt att starta morgonen än att mysa i sängen och dottern ammar och småpratar emellan åt.. eller på kvällen när hon skiner som en sol när vi ska komma i ro på sängen och hon får amma, säger tisse och ett jättestort leende, innan hon dyker på tissen :D 

Men snart så ska vi nog ändå sluta...någon gång måste man ju :/ Hon är 15½månad nu! 
    Någon gång måste man inte alls. Tids nog väljer barnet självmant att sluta.
Svar på tråden Det är SÅ härligt att amma!