Inlägg från: Thalis |Visa alla inlägg
  • Thalis

Ni som vill adoptera trots att ni kan få biologiska barn...

hilah skrev 2010-07-12 11:42:01 följande:
    Hoppas min fråga inte ses som stötande eller provocerande. Jag är bara nyfiken på varför ni som kan få biologiska barn väljer att adoptera? Man hör ju alltid att man ska adoptera för att man längtar efter barn inte för själva handlingens (alltså adoptionen) eller för "välgörenhets" skull. Men om ni längtar efter barn, kan ni ju jobba på att få biologiska - varför väljer man då just adoption? Har det då inte mer med adoptionen än med barnlängan att göra?
    Ta inte illa upp, det är verkligen bara utav ren nyfikenhet jag frågar! Själv skulle jag inte göra det främst eftersom jag skulle känna att jag tar någons plats i kön, någon som inte har andra möjligheter att få barn. Hur resonerar ni?
    Vi adoterade helt enkelt för att vi ville ha barn och vi var inte beredda att gå igenom allt som skulle behövas för att få ett biologiskt barn. Nu blev vi ändå tvungna att gå igenom det och resultatet blev så otroligt underbart, men så var också adoptionen av vår dotter och trots alla svårigheter så ångrar vi INGET.

Jag är ganska ego och känner inte alls att vi tog någons plats i kön! Varför? Nja, kanske för att vi blev tillfrågade om just vi kunde bli vår dotters föräldrar eftersom vi ansågs har bra förutsättningar till detta. Eller helt enkelt för att jag tror i mitt hjärta att det var meningen att vår dotter skulle bli vår alldeles egna lilla sessa.

Det känns kanske grymt att säga detta, MEN adoption finns inte föräldrarnas skull utan för barnen och dessa barn bör komma till familjer som kan tillgodose deras behov på alla sätt, det spelar ingen roll om föräldrarna kan få biobarn eller inte!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
Svar på tråden Ni som vill adoptera trots att ni kan få biologiska barn...