Inlägg från: Thaibebis |Visa alla inlägg
  • Thaibebis

Ni som vill adoptera trots att ni kan få biologiska barn...

Hallå!
    Jag har själv funderat på frågan och många andra frågor när det gäller olika människors syn på adoption/biobarn... Vissa frågor vågar man inte ställa då det finns de som inte förstår att man inte menar något illa. Det är helt naturligt att  man har frågor och funderingar när de gäller både adoption och biologiskt födda barn.

Jag förstår precis din fråga men har inget bra svar på den då jag kan få biobarn och även har adopterat.
    Vi fick barn i den ordningen biobarn och sen adoptivbarn, hade igentligen kunnat vara omvänd ordning men ibland så blir får man inte välja ordning...

Nu hade vi "oturen " att få reda på att vi tillsammans inte kan få biobarn och det efter att vår dotter föddes med en mycket ovanlig genetisk sjukdom som både jag och min man är bärare av men som vi inte vetat om innan. Det är 1 på flera miljoner att just vi bär på samma gen...

Adoption har alltid funnits med i våra tankar och det har varit självklart att vi nån dag skulle adoptera, nu fick vi ju vårat svar och adoption var självklart för oss...

Båda upplevelserna är underbara och slutresultatet är det bästa som kan hända en, nämligen att bli mamma!!!

Kram

Svar på tråden Ni som vill adoptera trots att ni kan få biologiska barn...