Ni som vill adoptera trots att ni kan få biologiska barn...
Ethi skrev 2010-07-12 15:38:39 följande:
Vi visste inte om vi kunde få biologiska barn med vare sig sjukvårdens eller tidens hjälp när vi valde att adoptera. Vi ville ha barn och det snabbast möjligt och snabbt verkade det inte gå biovägen - och vi ville GÄRNA få uppleva att få barn genom adoption. För det är ju ett annat sätt att få barn på än att vara gravid och föda det. Jag är därför inte ett dugg förvånad över att man vill adoptera även med biobarn eller om man tror att man i framtiden kommer att få biobarn - jag är mer förvånad över alla de som inte vill uppleva det
Exakt! Så kände vi det också, vi ville uppleva det fantastiska sätt att få barn på. adoption! Våra föräldrar har ju båda adopterat barn och vi ville uppleva det som de upplevt. Och det är verkligen så fantastiskt som de tjatat om under vår uppväxt, hihihi
Sedan kunde vi av olika anledningar inte adoptera igen och vi var inställda på att inte få något syskon till vår son men så tänkte vi att vi skyddar oss inte och ser om det går och jag blev gravid omgående. Det var också fantastisk upplevelse, större än jag trott, har liksom suckat lite när mina väninnor ojat sig över att det är så synd om mig som inte får uppleva att få vara gravid och föda barn (något jag aldrig drömt om att uppleva, har bara velat bli MAMMA) men nu är jag självklart glad över att ha fått uppleva båda sätten som är väldigt olika men så underbara sätt båda två!