Inlägg från: Shasti |Visa alla inlägg
  • Shasti

Fostervattensprov

Har du funderat på KUB? Så gjorde jag - gjorde först KUB-testet och utifrån det bestämde jag mig om jag skulle göra FVP eller ej. Vi fick så bra siffror på kub-en så jag skippade fvp-n.

• Shasti
    anne h skrev 2010-07-14 22:26:14 följande:
    "ändå får göra FVP"?
    Du får göra det oavsett KUB eller ej, du är såpass gammal..
    Jag skulle om jag var orolig för att få barn jag inte vill ha göra MKP direkt, inte vänta på FVP, inte gå via KUB utan ta MKP så snart jag finge.
    (fast nu är jag inte orolig, jag skulle ta emot det barn jag fick oavsett märke/modell, men det är jag det..)
    Jag tror ts menar att hon kommer att få så dåliga siffror att hon blir tvungen att göra FVP trots KUB:en, men det kan man inte alls veta, så jag tycker det är konstigt att din bm kan uttala sig så. Sök på kub här på familjeliv tex så får du se massor i din ålder som får jättebra siffror.
  • Shasti
    Stora Havet skrev 2010-07-19 00:06:18 följande:
    Så gjorde jag också. Först KUB och om resultatet blev oroväckande skulle jag ha funderat på FVP, men jag ville absolut inte riskera missfall. KUB:en gick bra.
    Precis så resonerade jag också. Och ändå fick jag omkring 650 på KUB:en, läste sen om en massa tjejer i min ålder som hade fått så bra siffror som runt 10 000.

Ts, jag förstår att du har bestämt dig, men vill bara påpeka for the record att BM omöjligt på förhand kan veta hur dina KUB-resultat kommer bli enbart utifrån din ålder, och som sagt, det finns massor med kvinnor omkring 40 som får hur bra siffror som helst. (och även yngre som får dåliga siffror).
    Håller hur som helst tummarna för att svaret ska bli bra.
Svar på tråden Fostervattensprov