Inlägg från: S vali s |Visa alla inlägg
  • S vali s

Fostervattensprov

Jag var 40 när jag väntade minstingen och gjorde då FVP, jag fick hem svaret med post efter fem dagar.
    Med svaret fick jag en kod som vi kunde använda oss av för att ta reda på könet - antingen genom att ringa eller kolla via nätet

Jag har fem-sex kompisar som gjort FVP o ingen av dom har drabbats av missfall.

Jag förstår din oro och hoppas att allt går bra

Den late får brått när det blir kväll
  • S vali s
    Novelli skrev 2010-07-13 08:27:55 följande:
    Tack alla för era svar!

Saken är den att barnmorskan intye tycker att jag ska ta nupp- och kubtest och allt vad de heter utan hon tror att mina värden kommer att vara sådana att jag ändå får göra FVP. Min man kräver också det. Jag får hålla tummarna. Nästa tisdag är det dags.

Sköterskan sa att man får vänta 3-4 veckor på svar, är det någon ni känner till som behövt vänta så länge?
    Jag fick samma svar av barnmorskan beträffande kubtestet så det kändes inte meningsfullt att göra det utan vi gick direkt på FVP istället.
    Jag har inte hört någon som fått vänta så länge som 3-4v. på svaret, kanske beror det på var i landet man bor
    Jag gjorde mitt FVP på Huddinge sjukhus och fick som sagt svaret redan efter fem dagar.

Lycka till!
    Den late får brått när det blir kväll
Svar på tråden Fostervattensprov